Gå til innhold

Lagre brukernavn og passord i et program

Anbefalte innlegg

Finnes det et program hvor jeg kan lage en slags "database" med alle mine brukernavn og passord for forskjellige sider? Det begynner å bli litt å holde styr på, spesielt når det er så mange sider hvor man ikke får velge passord selv.

Hvis programmet har funksjon for å printe ut alt sammen - er det bare et pluss..

EDIT: Jeg bruker nå programmet "Big Crocodile", men er veldig usikker på hvor sikkert det er. En annen mulighet jeg har sett på, er å lage en .txt fil og så bruke et krypteringsprogram til å kryptere filen. Men helst et eget program hvor alt er oversiktlig.

Hvis det finnes noe er gratis, er det selvfølgelig bra! :)

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KeePass er veldig enkelt og greit i allfall. Så vidt jeg vet så tilbyr den ikke samme funksjonalitet som robotform, men mitt intrykk (uten at jeg er sikkerhetsekspert) er at KeeSafe er en del sikrere (siden man ikke her bruker automatisk utfylling av websider osv.) Det fungerer slik at man må skrive inn et passord for å åpne programmet og se passordene, og man kan med et tastetrykk kopiere det aktuelle feltet (brukernavn eller passord) til clipboard, også slettes dette automatisk etter kort tid. Enkelt og greit. Programmet trengs ikke installeres eller noe heller, så det tar jo bare 30sek å teste :)

Edit: Siden du er interessert i sikkerhet så er i allfall KeePass rimelig godt kryptert (128 eller 256bit AES og Twofish). Regner egentlig med de fleste passordprogram bruker tilsvarende sterke krypteringer. Ville jo vært latterlig ellers.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...