Gå til innhold

Lage en sykkel med motor


chipmann

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg postet denne posten under MC, men ha ikke fått noe svar der. Derfor poster jeg den nå her:

 

Jeg har noen gressklippermotor liggende og en gammel sykkel. Jeg tenkte det kunne være moro med en liten forandring, derfor ønsker jeg å lage en sykkel med motor på bagasjebrettet eller noe sånt. Er det noen som vet hvordan man gjør dette eller kan poste noen bilder av hvordan resultatet for en slik sykkel har blitt med andre folk? Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger jo ikke girboks, bruk gira du har på sykkeln, en gressklippermotor er jo ikke så jævli sterk, så den blir nok mest til hjelp i motbakker, det du kan gjøre er og feste kjeda til motoren og la den gå på girsystemet på bakhjulene, så hver gang du skal gire setter du motoren i fri og girer på vanlig vis, og gir litt gass igjen, akkurat nok til at kjeda hopper over tin neste tannhjul ;) Kan vel være en fordel og forsterke kjeda og tannhjulene...

Lenke til kommentar
Hvis du bruker reim istedenfor kjede, så kan du lage en bremse som gjør at den tar tak i reima når du trykker inn bremsa og dermed overfører krafta til bakhjulet - da får du en slags clutch i samme slengen :)

6106676[/snapback]

 

Interessant... Hva slags reim da og hva burde den være laget av.

Lenke til kommentar

Bruk er variatorreim, finnes i alle lengder og tåler mye.

Vansklig å forklare hvordan det skal være men det går ut på at når du legger trykk på veggene som holder reima fra å dette ut av hakk så tar de tak i reima og gjør at hjulet går rundt.

Men nå må jeg gå!

Lenke til kommentar

Bruk en motorsag som sagt før her. Da har du en enkel slureklutch og forgasser med "ekte" gass pådrag så da slipper du både gir og clutch utenom. En gressklipper har også en "fast" forgasser som justerer seg selv etter belastning så den er ikke særlig egnet til det du planlegger.

 

Det fantes mange rare slike doninger på bøgda i gamledager. Hvis du kjenner en nevenyttig kar fra bøgda på over 60 har han helt sikkert en masse tips til hvordan det kan gjøres.

 

Lovlig :nei::nei::nei::nei::nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...