Gå til innhold

billig, ok, skjermkort?


Valdemar

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal hjelpe ei jente å sette sammen en pc =)

Hun sakl bruke den til å spille cs og warcraft+++

Jeg lurte på om dere hadde noen anbefalinger?

Kortet skal ikke koste mer enn 1200-1300kr.

Har kikket på ATI Radeon 8500 LE og ATI Radeon 9000, men hvordan er disse i forhold til mx4 korta?

 

Håper på mange hjelpfulle svar...

Hilsen Inge :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten tvil originalt ati radeon 8500le fra: http://www.pcmax.no/

De har det til 990,- og det er med 3,3ns minne som tilsier at det kan overklokkes litt.

Det er nå raskere enn alle mx kort som finnes og ligger ca likt i ytelse med gf3 ti500, det har også full directx 8,1 support i hardware også.

 

_________________

AMDXp 2000+

Msi kt3 ultra2-r

512Mb samsung pc2700

Club-3d Radeon 9700pro

2xWdc80gbse i raid0

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

3d mark 2oo1se:12755poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-10-05 14:04 ]

Lenke til kommentar

traskas: Hmmm, uten kjøleribber på rammen, så gikk kortet opp til 570 MHz uten artifacts, dog med kabinettvifte rettet mot. Og når minnet er klokket på 550 default, så er det jo en liten mulighet for at det kan skimtes noen artifacts når det ikke er kabinettvifte på?

 

Og i tillegg, så sugde 2D totalt, på noen oppløsninger/scanrates, så blir bildet totalt fucked!

 

Synes også det er litt sleipt av POV å bruke forskjellige minnebrikker på samme skjermkort (hardware.no hadde Hynix brikker på sitt skjermkort, mens jeg fikk noe jalla greier)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 19:59, skrev Aderlig:

traskas: Jeg har det skjermkortet, og det er bare jalla-vare.


Selv om jeg har store fine kjøleribber med vifte på rambrikkene, så skimter jeg artifacts på 600 MHz, som specsa sier at den skal takle.


Jeg skal aldri kjøpe noe ifra POV igjen.



 

Bytte? Jeg har GeForce3 og vil ha GeForce4 :grin: . Kortet er vel fra produsent 550 MHz da så at du får artifacts på 600 MHz er kanskje ikke så veldig rart egentlig.

Lenke til kommentar

Alternativer jeg fant etter en rask runde:

 

Geforce 3 Ti200 64 mb 860 kr

 

Radeon 8500 LE 64 MB til 860 kr

 

 

Geforce 4 Ti4200 64 mb 1400 kr

 

Er alle gode alternativer som ikke skreller lommeboka helt. Hva du velger blir mest en smaksak.

 

Men hvis CS er det mest krevende spillet i bruk og oppløsninga ikke er avskrekkende (feks maks 1024*768) kan man fint klare seg med ett TNT2 kort. Disse får du omtrent kastet etter deg. Men disse vil fort slippe opp for krefter på nyere og mer krevende spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...