Gå til innhold

Ang Samsung SyncMaster 957DF


Bruce

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en Samsung SyncMaster 957DF hos Itbutikken.no for 4 mnd tilbake. Skjermen har fungert utmerket helt til jeg merket mye flimmer nede i venstre hjørnet på skjermen, kjører på 1280x1024@85Hz for øyeblikket. Har testet meg litt frem, ingen flimmer på 1024x768@85Hz. Men så fort jeg kommer på 1280x1024 så kommer flimmeret tilbake. Har sendt mail til itbutikken.no om problemet, får høre hva dem har å si.

Noen som har opplevd det samme? Eller vet hva dette kan "bety"??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt research fant jeg ut hva det var..

 

konvergens/moire: hvor skarpt et bildepunkt i en bestemt farge på en skjerm opptrer. Hvert bildepunkt (på en CRT-skjerm) består av tre punkter i fargene rød, grønn og blå. Disse punktene treffes av en elektronstråle, og begynner å lyse. Hvis elektronstrålen ikke treffer nøyaktig nok, vil det oppstå miskonvergens. Dette betyr at bildepunktet øyet oppfatter (som er blandet sammen av lyset fra de tre punktene) opptrer uskarpt.

 

Da vet jeg det, fikk det bort til slutt, måtte stille på noe som het 'Clear moire' :wink:

Lenke til kommentar

Er kjempe fornøyd med skjermen til den prisen, synd at det skulle være konvergens på den, men fikk bort mesteparten ved å stille på noe som het clear moire.

Får vente å høre om ITbutikken.no har fått flere klager på akkurat dette problemet, PCworld.no testet skjermen dem fikk også problemer med konvergens.

 

Lurer på om dette gjelder alle skjermer, eller bare et få tall...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...