Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser etter 10 sek i xp


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et problem med spill, og at pcen noe nganger frøys(altså stoppa helt opp). Så jeg prøvde da og oppdatere bios. Men må ha gjort noe feil, fordi alt stopper opp etter da 10 sek i windows. Noen måte jeg kan gå tilbake til de bios settingene jeg hadde? Eller er jeg nødt til å formatere alt?

 

EDIT: HKet er Infinity nF4 SLI

Endret av beneiro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe som blir for varmt, eller ustabil RAM da?

6088572[/snapback]

hmm nei.. jeg tror ikke det..

 

Oppdaterte en med en veldig gammel verson:/ men på netshop sa de jeg kunne fikse det, hvis jeg lasta ned den nyeste, og oppdaterte med floppy disk.

Så da tror jeg er nødt til å prøve det.(må bare få tak i en floppy stasjon føst :hmm: ) Kommer jo inn i BIOS og sikkerhetsmodus..

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å nullstille biosen fysisk, eller velge "optimal settings" når du er inne i bios?

6089171[/snapback]

 

hmm japp.. tok og nullstilte cmos(er vel det det heter :p)

Men hjalp lite :/ får prøve netshop tips...

6090140[/snapback]

 

 

Hadde samme problem for ti tilbake.

det som var mitt problem var driveren til 3d kortet .

Prøv å instaler en annen en den du har, så funker det nokk...

Det hjalp vertfall for meg. :)

Lenke til kommentar
ja, forsåvidt kan det være driverne til skjermkortet som ikke er helt ok. Men veit ikke hvilken drivere jeg da burde bruke.

6090688[/snapback]

 

Nforcedrivere for hk fra nvidia og de nyeste forceware grafikkdriver fra nvidia?

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar
men jeg tenkte jeg skulle prøve og flashe biosen i sikkerhetsmodus.

Men da kommer dette opp:

 

Feilmelding: OnBoard BIOS Not Award BIOS !

 

Hva betyr det?

6096115[/snapback]

Du har tydeligvis ikke en award BIOS, du prøver vel A flashe BIOS med en award diskett/cd?

Lenke til kommentar
men jeg tenkte jeg skulle prøve og flashe biosen i sikkerhetsmodus.

Men da kommer dette opp:

 

Feilmelding: OnBoard BIOS Not Award BIOS !

 

Hva betyr det?

6096115[/snapback]

Du har tydeligvis ikke en award BIOS, du prøver vel A flashe BIOS med en award diskett/cd?

6096702[/snapback]

nei jeg prøver og flashe hket med WINFLASH heter det. Kommer ikke inn på programmet :cry:

Skjønner ikke hvorfor!

Lenke til kommentar

Det kan hende det har satt seg virus i CMOS, hendte med meg, hver gang jeg logget inn i XP frøs det etter 20sec. Jeg sendte inn til Netshop og de fikset det ved å innstallere CMOS på nytt.

Det hjalp kke å formatere elns siden det satt helt inne i CMOS (ifølge Netshop).

Har du muligheten til dette så prøv det. Eller send inn til Netshop eller der du har kjøpt PC og be dem gjøre det for deg.

Lenke til kommentar
Det kan hende det har satt seg virus i CMOS, hendte med meg, hver gang jeg logget inn i XP frøs det etter 20sec. Jeg sendte inn til Netshop og de fikset det ved å innstallere CMOS på nytt.

Det hjalp kke å formatere elns siden det satt helt inne i CMOS (ifølge Netshop).

Har du muligheten til dette så prøv det. Eller send inn til Netshop eller der du har kjøpt PC og be dem gjøre det for deg.

6096853[/snapback]

hmm ok.. Ja, jeg skal prøve med floppy på mandag, ellers bare sender jeg det rett inn.. Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...