gizmo45 Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Jeg har kjøpt et Asus A7V8X hovedkort og en Athlon XP 2000+ prosessor. Jeg har noen spørsmål ang. dette: 1. Hva er default vCore på denne CPUen? 2. Sånn ca. hva er en normal Idle-temperatur? Har hørt at dette hovedkortet måler temp. inne i socketen, som gir et mer nøyaktig, men høyere, resultat enn andre kort. Er 60*C for mye? 3. Jeg har koblet en HDD på Raid1 kontrolleren, som tildeles C: Kan accesse denne i DOS, og den dukker også opp i FastTrak BIOSen, men når jeg prøver å installere Windows XP får jeg beskjed om at ingen disk er funnet, litt ute i installasjonsprogrammet. Tenkte derfor at jeg måtte installere en RAID-driver under installasjonen, men finner ingen. "Promise FastTrak 376 driver" på "http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?l1=1&l2=10&l3=21&mid=1" har tydeligvis feil URL. Noen som har fått installert WinXP med en HDD koblet til RAID på dette kortet? Takknemlig for alle svar!
lavizh Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 1. voltc kommer som default, 1.85v?? 2. nei 3. vet ikke.
FooKer Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 1. Hos meg er vcore 1.82v, asus har ofte litt høy vcore. 2. Det er helt avhengig av kjøleren du har og om du har lufting i kabinettet. Jeg har en Alpha 8045 med en papst vifte, (nesten lydløs) og liggerpå 42c idle, går max opp 5c ved spilling. 3. Winxp har ikke innebygde drivere til Promise kontrolleren, om du skal installere den må du ha en floppy med driveren og trykke F6 helt i starten av winxp installasjonen (det står 'trykk f6 for å installere andre kontrollere) og legge inn driveren. Om du ikke er så avansert kan du sitte disken på en vanlig ide og istallere winxp og alle driverene og så prøve å flytte disken over på Promis ide'n.
Cappo Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 3. Asus måler tempraturen på en litt annen måte enn andre HK produsenter. Dine 60C tilsvarer vel ca. 40+ grader sammenlignet med måling på et annet HK.
Goldfish Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 Dette hovedkortet støtter bruken av den innebygde temperaturmåleren i Athlon XP prosessorene, som gir en mye mer nøyaktig måling.
Ac-Cobra Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 3.Funker det. Driveren ligger på cd'n. De er også de nyeste. Kopier mappa pdc20376 til en floppy disk, og under pkt 4 bytter du ut cd med floppy. http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?file...76/pdc20376.zip 1c. CD-ROM Install: Boot from the CD-ROM. Press <F6> after the message "Press F6 if you need to install third party SCSI or RAID driver" appears. 2. When the "Windows XP Setup" window is generated, press "S" to Specify an Additional Device(s) 3. Press "O" to select "Other" and press the "Enter" key. 4. Insert the Promise Technology driver into the CD-ROM Drive: and press "Enter" key. 5. Choose "WINXP Promise FastTrak 376 Controller" from the list that appears on screen, then press the "Enter" key. 6. The Windows XP Setup screen will appear again saying "Setup will load support for the following mass storage devices:" The list will include "WINXP Promise FastTrak 376 controller".. NOTE: If you need to specify any additional devices to be installed, do so at this time. Once all devices are specified, continue to step 7. 7. From the Windows XP Setup screen, press the Enter key. Setup will now load all device files and then continue the Windows XP installation. Hilsen @c-Cobr@
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå