Gå til innhold

Skjerm fryser når strøm plugges inn (laptop)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har hatt litt problemer med laptopen i det siste, zepto 4200, skjermen fryser når jeg plugger i strømmen under bruk men den funger veldig fint med batteri, da kan den kjøre alt mulig rart uten å fryse.

 

Har noen hatt lignende problemer eller løst et slikt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermen fryser, er det bare å varme den litt... da burde alt bli bra igjen

 

Men seriøst:

Er det maskinen som låser seg, Eller er det bare skjermen? Funker den igjen hvis du tar ut strømmen? Har du installert rett strømstyringsdrivere? Hva skjer hvis du starter maskinen med strømmen tilkoblet? (greit å vite om det er hardware- eller software-relatert)

Lenke til kommentar
Hvis skjermen fryser, er det bare å varme den litt... da burde alt bli bra igjen

 

Men seriøst:

Er det maskinen som låser seg, Eller er det bare skjermen? Funker den igjen hvis du tar ut strømmen? Har du installert rett strømstyrings drivere? Hva skjer hvis du starter maskinen med strømmen tilkoblet? (greit å vite om det er hardware- eller software-relatert)

6074725[/snapback]

Maskinen låser seg ikke, det virker ikke slik hvertfall. Den frøys når jeg var i ferdig med å installere noe og da satte jeg bare i ny cd. Alt fungere helt fint til et vist punkt hvor skjermen fryser. Har sjekket temperatur og den varier, og det gjør også hvor lang tid det tar etter oppstart før den fryser. Varme har litt innvirkning på saken fordi jo mer den har jobbet på forhånd jo hyppigere fryser den.

 

Skal teste med strømforsynings driver når jeg kommer hjem.

 

ikke koble til strømforsyninga .... viss den gir for mye strøm til pc`n ... så er det ikke rart ... har du et multimeter dær .... ta og mål den ...!!

 

Skal jeg da teste selve strøm tilkobingen til til maskinen eller utaket i veggen?. Kan sjekke dette når jeg kommer også.

 

  Stikk til naboen og se om du får det samme problemet der.

Takk for tipset, må også testes :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...