Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brannmur gjør internett tregere


Anbefalte innlegg

Jeg har en Sunbelt Kerio Free brannmur. Hvis den er på så får jeg nøyaktig 750kbit/s på alle speedometer tester. Hvis den er avskrudd får jeg 4000kbit/s som er den linjen jeg skal ha. Hvordan får jeg branmuren til å ikke stoppe internett?

 

Jeg har hatt samme brannmur før uten problemer :hmm:

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som er problemet. Prøv reinstallasjon av programmet eller denne: http://www.zonelabs.com/store/content/cata...sku_list_za.jsp

Har du win-xp fungerer den innebygde brannmuren greit nok.

 

Har du router med brannmur,, greier du deg egentlig uten softwarebrannmur.

 

Min erfaring er at det er kjekt å ha to lag med brannmurer når man holder på å eksperimentere fordi det er fort gjort å disable en av de :p

Lenke til kommentar
Jeg har både innebygd brannmur i routeren og windows brannmur. Men jeg liker å ha enda en for sikkerheten.

 

Jeg skal prøve Zonealarm og se hvordan den er.

6060842[/snapback]

 

Kan jeg spørre hvor mange sikkerhetsseler du har på deg når du er ute og kjører bil?

Å bruke brannmus på brannmur har som regel ikke så mye for seg, èn god brannmur holder i massevis, og det er mye mulig at kombinasjonen av flere brannmurer på en gang kan lage komplikasjoener for enkelte.

 

Så først tenk på hvor utsatt du er, hva gjør nettop deg til et "Hacker-mål"? Og sikre deg deretter.a

Lenke til kommentar

Du kan trygt slå av alle.

 

Enhver lokal brannmur kan settes ut av spill så du hindrer ingen uønskede lokale programmer fra å kommunisere. Og siden ruteren din garantert benytter NAT er det klin umulig for noen på utsiden å få kontakt med din PC uten at du har invitert dem.

 

Vil du ha sikkerhet bør du definere hva som er tillatt i ruteren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...