tinsley Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Hallais! Jeg har en Topcom WLAN router som jeg sliter med å få konfigurert. Kabelmodemet som jeg skal bruke sammen med routeren fungerer utmerket. Problemet oppstår når jeg skal sende innstillingene til routeren. Jeg følger bruksanvisningen slavisk og alle kabler er satt inn riktig. Men når man kommer til det punkt man skal restarte routeren for å lagre alle instillingene klikker den. Man trykker på restart på konfigurasjonsnettsiden, men man kommer aldri videre til den siste siden. Den står bare loader inn siden men etter hver kommer "siden kan ikke vises...". Jeg har restartet routeren flere ganger og brukt forskjellige pc'er til å sette den opp men den reagerer ikke. Det går heller ikke an å oppdatere Firmware på den, da streiker den også. Har jeg fått en defekt router eller er det noen som har noe tips til hvordan jeg får konfigurert den slik jeg vil? Takker
TheBoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 (endret) Er det ikke noen kabeloperatører som begrenser det til en mac adresse pr. kunde? Isåfall må du bruke funksjonen for å klone mac adresse, om routeren har denne muligheten. Er kanskje noen som vet noe mer om dette? Har selv ikke så veldi god peiling på kabel-oppkobling. Edit: Leste ikke grundig nok. Dette er nok ikke problemet du opplever. Er nok store muligheter for at det er noe galt med routeren, men du kan prøve å ta en total reset om den har en knapp for dette. Endret 7. mai 2006 av TheBoz
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Har du resatt routeren? Trolig via et lite hull på baksiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå