Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BIOS finner HD, men ikke Windows..:S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men nye drivere gjelder for gamle Hk?

 

"Du trenger ikke å legge inn ekstra drivere da disse vil bli lagt inn under XP- installasjonen, dersom hovedkortet har native SATA kontroller. Dette gjelder alle nyere hovedkort f.eks. nForce4"

 

Og jeg har jo et nytt hk..

 

Men når jeg starter pc'en, og trykker F10 (RAID), så kan jeg velge "new array" - er det noe som jeg må gjøre ?

Lenke til kommentar

andrz : hvis det er kun en Sata disk du har , så det hadde vært riktig at den kommer opp som Third IDE Master og ikke som fifth. Så du må koble om.

 

Hvis du ser på Ide configuration så ser du 2 stk som serial_Sata og 2 stk som Sata1/2.

Du skal ha det på serial sata og det skal væra enabled der.

Alle 4 sata koblinger controlleres fra samme controller men hvis du starter fra der du skal nok finne seinere hva resten betyr.

Og Raid skal stå som disabled. (for at du har ikke tenkt på rair erray enda du) sant ?

Lenke til kommentar

Han skal ikke sette opp noe RAID-array nei.

Er dette en SATA-disk som han har koblet til en intergrer/ekstern SATA/RAID-kontroller trenger han kun å legge inn driverene for SATA/RAID-kontrolleren i Windows XP, så kommer diskene opp.

 

That's it!

 

@Trådstarter: Gi oss fult navn/model på hovedkortet ditt, så blir det enklere for oss å finne riktige drivere til deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...