Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brannmurregler for fildeling mellom pc'er


Anbefalte innlegg

Jaja... Nå har jeg knotet med brannmurreglene lenge nok... :mad: Håper å få et par tips her!

 

Jeg har to pc'er koblet sammen over en switch. Denne switchen router også videre til adsl-modemet. Det er opplags brannmurreglene som er problemet, siden jeg får tilgang når jeg disabler brannmurene. Begge maskinene bruker -Norton Internet Security 2006.

 

Begge maskinene er satt opp med den andre maskinen som "trusted zone", uten at det gjør underverker. NetBIOS er åpnet opp, og endel andre services er også åpnet opp. Faktisk er det eneste som står igjen "permit" services...

 

Det rare er at når jeg først har disablet firewall, slik at maskinene finner hverandres filer, kan jeg aktivere firewall igjen uten at jeg mister connection. Merkelig... Men etter en viss(?) tid stopper det opp igjen.

 

Veldig mystisk... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker NIS 2004, og der har jeg bare lagt til en IP-range i trusted zone, som dekker IP-ene som DHCP-en deler ut til PC-ene på nettverket. Det har pleid å funke.

6058024[/snapback]

 

Begge maskinene er satt opp med den andre maskinen som "trusted zone", uten at det gjør underverker. Jeg bruker statisk IP på begge maskinene p.g.a. port-forwarding i routeren. Må ha forwarding ellers blir Bitlord helt sirrup... :dontgetit: Uansett, det er kun den andre maskinen sin IP som er trusted. Ikke hele DHCP subnettet, siden det er kun disse som vil bli brukt uansett...

 

Litt for galt å skru av alle services, men begynner å lure på om det er eneste løsning foreløpig... :hmm:

Endret av JHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...