MadMike Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Er ikke helt sikker på om dette er rette forumet, men prøver alikevel; Sitter og ser på nett-tv og lurer på om det er mulig å sette begrensning på bruken av båndbredde på en annen på nettverket? Har trådløst nettverk, og er så lei av at jeg hele tiden må buffre, mens han andre i nettverket ikke må det. Vet ikke hvorfor det er sånn, men slik er det. Vil også sette på begrensning så jeg kan spille litt CS uten 800++ i ping. Nytter ikke å snakke med han om det siden han betaler like mye som meg og mener han kan bruke nettet til hva han vil... =/ Finnes det noe program som gjør at jeg kan sette en begrensning på han på f.eks 30kb/s??
Cubicle Dude Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Har hørt mye bra om netlimiter! Men må si at den har jeg ikke testet selv da! Ciao
MadMike Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Jeg er veldig fornøyd og kan anbefale netlimiter. 6054182[/snapback] Takker, skal teste det ut nå! Noe man må vite om/kunne, eller er det bare å prøve seg frem?
MadMike Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Har lest litt om det, og om jeg har forstått rett så er det slik at dette må installeres på hver enkelt PC for å virke? Da blir det et lite problem ettersom de garantert ikke ønsker dette... =/ Men jeg er den med kontroll på routern, så må da være noe jeg kan gjøre for å begrense deres båndbredde bruk fra min PC?
Cubicle Dude Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Har lest litt om det, og om jeg har forstått rett så er det slik at dette må installeres på hver enkelt PC for å virke? Da blir det et lite problem ettersom de garantert ikke ønsker dette... =/ Men jeg er den med kontroll på routern, så må da være noe jeg kan gjøre for å begrense deres båndbredde bruk fra min PC? 6054296[/snapback] Hva med bare å tillate enkelte porter. Slik som port 80 for nettsurf hehe Husker ikke helt hvilke porter E-Mail bruker men det er nok lurt at den også er åpen. Ciao
JonH Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Man kan også bruke router som støtter QoS som nevnt i tråden Fordeling av båndbredde i kollektiv. Netlimiter må installeres på maskinene som skal ha begrenset hastighet, og dermed er det mulig å skru den av... Liste over porter finner du på denne siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå