Gå til innhold

AMd athlon64 x2 3800 VS AMD Athlon64 4000+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvilken av de 2 cpu'ene som yter best i spilling som F.eks WoW, Oblivion og age of empires 3

Takker på forhånd for alle Seriøse innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette svaret hjelper deg kanskje ikke så mye i å finne ut hvilken CPU er best, men hvis du har planer om å kjøpe ny pc\cpu ville jeg ventet til Juli å kjøpt en Conroe.

ok, back on topic!

Skrevet

4000+ yter nok best i de spillene, men er neppe verdt den høye prisen. Jeg ville heller kjøpt X2 3800+.

Eventuelt kunne du satse på overklokking, fortrinnsvis med Opteron 146, evt. 3700+.

Men Conroe blir nok bra og vil presse prisene...

Skrevet

Uten at jeg er spåmann, så håper jeg at x2 3800+ vil bli ca. like bra som 4000+ etter hvert som spill blir flinkere til å utnytte dual core. I dag er det nok ingen spill hvor x2 3800+ er bedre, men det kan som sagt endre seg. Også er jo en dual core så mye mye bedre til alt annet (dvs. generell jobbing i windows, pluss at de fleste andre tyngre oppgaver som videokoding osv. vanligvis støtter dual core).

Skrevet
Som testen viser, er 4000+ bedre enn X2 3800+ i Oblivion, som er optimalisért for dobbelkjerne.

6049526[/snapback]

Nei, ikke særlig optimalisert, kjører hovedsakelig en tråd. Quake 4 er et bedre eksempel på optimalisering for flere kjerner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...