Gå til innhold

Asus P4S533 og Linux + 3D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Meine frûend sier at jeg trenger agp-drivere til hket mitt for at jeg skal kunne spille quake 3, feks.

Så jeg lurer på om det er noen andre kanskje her som har dette hket og har fått opengl spill som f eks Quake 3 eller Tux Racer til å funke?

 

Ellers så har jeg Ati Radeon 8500, men dette skulle ikke være et problem ettersom jeg bare mangler AGP-Driveren til hket.

Vi har prøvd agpgart uten lykke.

Noen forslag?

 

Mvh

Rafael

 

PS:

 

Jeg er akkurat omvendt til linux, alt jeg mangler er 3d til spill og jeg er klar for å droppe windows en gang for alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke problemet.

 

Kameraten min har installert dem før, men nekta å bruke annet enn mesagl selv om jeg installerte driverne.

 

Vi klarte nemlig å kjøre OpenGL screensavere.

 

Har nylig installert RH8 og den finner skjermkortet mitt og har hardware 3d acceleration support for det.

 

Når jeg nå kjører quake3 så får jeg denne feilmeldingen:

 

----- Client Initialization Complete -----

----- R_Init -----

...loading libGL.so: QGL_Init: Can't load libGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory

failed

...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoodooGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libMesaVoodooGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory

failed

----- CL_Shutdown -----

RE_Shutdown( 1 )

-----------------------

----- CL_Shutdown -----

-----------------------

Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem

 

_______________________________________________

 

 

Den prøver å kjøre mesagl, men den finner ikke filen. Deretter prøver den VoodooMesaGL driveren, men den finner den heller ikke.

Kjører jeg Tux Racer så får jeg 1fps.

 

Ingen drivere eller noe installert. Sist jeg prøvde å installere drivere så gikk alt scheiss.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 23:58, skrev Rafael:

Det er ikke problemet.


Kameraten min har installert dem før, men nekta å bruke annet enn mesagl selv om jeg installerte driverne.


Vi klarte nemlig å kjøre OpenGL screensavere.


Har nylig installert RH8 og den finner skjermkortet mitt og har hardware 3d acceleration support for det.


Når jeg nå kjører quake3 så får jeg denne feilmeldingen:


----- Client Initialization Complete -----

----- R_Init -----

...loading libGL.so: QGL_Init: Can't load libGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory

failed

...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoodooGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libMesaVoodooGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory

failed

----- CL_Shutdown -----

RE_Shutdown( 1 )

-----------------------

----- CL_Shutdown -----

-----------------------

Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem


_______________________________________________



Den prøver å kjøre mesagl, men den finner ikke filen. Deretter prøver den VoodooMesaGL driveren, men den finner den heller ikke.

Kjører jeg Tux Racer så får jeg 1fps.


Ingen drivere eller noe installert. Sist jeg prøvde å installere drivere så gikk alt scheiss.



 

 

Hei !

 

Ser ut som /etc/ld.so.conf ikke har den riktige linken til libGL.so og libMesaVoodooGL.so (noe du sikkert vet). Søk etter filene, hvis du finner de retter du opp ld.so.conf. Skulle du ikke finne filene må du nok innstalere driverene på nytt (bør være de nyeste driverne, ikke beta)..

 

Lykke til !

 

_________________

--

Mvh,

 

Tobias.

 

[ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-10-04 09:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...