Dead_Rabbit Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Hei og hopp, jeg tenkte det ville være artig om vi kunne sette i gang noen konkurranser av forskjellige slag her. Dette kan f.eks. være å skrive kjappeste algorithme, mest effektive list-klasse, o.l. Noen som kunne tenke seg dette, og/eller kanskje har noen idèer?
Giddion Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Jepp jeg er med, men jeg tror ikke vi kan ha noe som har med å lage den kjapeste.. (C/c++ slår jo alt) hva med en AI konkuranse som er blitt nevnt tidligere?
Dead_Rabbit Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Skrevet 4. mai 2006 Vi kan ha forskjellige konkurranser, og kanskje forskjellige "grener" innenfor konkurransene også. F.eks. kan man ha en "undergren" med skriptspråk, osv. Ellers syntes jeg det hørtes artig ut med en AI konkurranse også. Flere forslag, anyone? Regler? Konkurranser?
Dead_Rabbit Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Hmm.. Ikke det nei. Vel, vi kan ihvertfall begynne med noe... Så. Første oppgave kan da bli å lage et program som regner ut PI ned til 5000 desimaler. (Som EspenG foreslo på #programmering@freenode) Show me what you've got!
Giddion Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 (endret) okai... skal det være nøyaktig eller.. dvs kan jeg bruke float til deler av utregningene etterpå hadde det vært artig og laga en rakett konkuranse.. vi kan lage et felles API som man kan man plugge seg inn i det og lage raketter (dvs 1 jan raketter), med farger å greier, men man kan bare bruke partikler og er bundet av gravitasjonen ++ flere begrensninger EDIT: litt tekst til Endret 5. mai 2006 av Giddion
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Jeg har brukt Leinhard Eulers formula: Jeg løste problemet med Scheme, siden det egner seg veldig godt til å løse matematiske problemer: (define find-pi (lambda (n m) (cond ((zero? n) 0) (else (+ 1 (* (/ m (+ (* 2 m) 1)) (find-pi (sub1 n) (add1 m)))))))) (* 2 (find-pi 10000 1)) Endret 5. mai 2006 av rapt0r
Dead_Rabbit Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 (endret) Noen som har flere forslag til konkurranser? Forslag til ny konkurranse: Lage et program som tegner en sirkel utifra en gitt radius, hvor sirkelen skrives til stdout i form av valgfri bokstav. Eksempel på output fra programmet kan være: aaaa a a a a a a a a aaaa Endret 7. mai 2006 av zirener
Giddion Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 hmmm... tror det er litt for enkelt. Frister veldig med en AI konkuranse. Eller en demo konkuranse.
Dead_Rabbit Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Ja, det hadde ikke vært så dumt. Noen forslag, Giddion?
Giddion Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 hehe slang vist ut forslag litt fort angående AI, så har jeg en motor som jeg sikkert kan legge om til et tank vs tank spill, med plugg in AI hvis det da er interesse for noe slikt. Men men når det gjelder demo så vet jeg ikke om det er nok folk som kan det.
Klette Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Et helt AI er litt vel tror jeg. Men si en pathfinding sak e.l. En demo krever flere mennesker, musikk og grafikk osv. Det ligger utenfor programmeringen.
dayslepr Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) ikke en konkuranse, men mer en utfordring - se om dere skjønner hva som skjer her: ((lambda (x) `(,x ',x)) '(lambda (x) `(,x ',x))) den evaluerers til seg selv; http://en.wikipedia.org/wiki/Quine .. hvordan foregår dette her? Endret 8. mai 2006 av dayslepr
Dead_Rabbit Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Smart, dayslepr! Vi kan heller lage oppgaver til hverandre, og slikt noe. Da er det lettere å bidra med noe også, liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå