Gå til innhold

Hvor stort tegnebrett bør man ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde gått for A5..

men det varierer jo selvfølgelig fra person til person, har prøvd begge deler og jeg syns det er lettere med a5..

men alt er relativt, hva med å dra til en lokal elektronikk/dataforhandler og spørr om å få se på noen/ evt. prøve dem?

Lenke til kommentar

Har selv en Wacom Graphire 4 Classic XL A5, og føler ofte at denne er altfor stor.

Tablets har to modus... i den ene følger koordinatene på musepekeren slavisk posisjonen på pennen, mens ved den andre oppfører den seg som en mus.

Og ved f.eks A6 størrelse kan man fint bruke mus-modus uansett oppløsning.

Selv bruker jeg ikke mitt tegnebrett til tegning, men kun til visse tools i Photoshop ved fotoredigering.

Skal man tegne, er nok A5 eller A4 en fin størrelse, men føler at til mitt bruk ville nok en A6 holdt.

Lenke til kommentar
Jeg har A5, og syntes det er akkuratt passe.

6046201[/snapback]

 

Kaster meg på den der. Jeg bruker modusen der tegnebrettet føkger koordinatene på skjermen, f.eks hvis du plasserer pennen i høyre hjørne på brettet kommer pekeren i høyre hjørne på skjermen), og med et A4, tror jeg det ville blitt forstort til at det var praktik å bruke denne modusen, og med A6 vil jeg tro det blir for lite.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for alle svar :)

 

 

Valget falt på et Graphire 4 A6, hadde egentlig tenkt A5, men etter å ha prøvd dem i butikken kjøpte jeg A6. Jeg sitter på en 12,1" wide-skjerm ^^

 

Jeg er veldig fornøyd med det og kan anbefale det på det sterkeste. Det var noe heeelt annet enn det gamle Trust brettet jeg hadde (med batteripenn, strømkabel og com-kabel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...