dayslepr Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 bruk/spør heller etter oppslagsverk: http://www.cppreference.com/cppstring/compare.html (lær å fiske selv)
Arne Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Mine incudes: #include <iostream> #include <iomanip> #include <ios> #include <string> #include <vector> #include <algorithm> og feilen... `compare' has not been declared
Dead_Rabbit Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Du kan også gøggle etter feilmeldinger du får. Eller høre på tipset over her, noe som kanskje ikke ville vært så dumt.
dayslepr Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 hm, vel .. `compare' er definert i namespacet `std' .. er det mulig du har glømt prefixen `std::' .. eller glømt `using namespace std;' ..?
Arne Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Her er setningen: if (x.compare("stop") == 0) Lengre opp har eg using namespace std;
dayslepr Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 ta å paste hele greia, Fjott (nå skal jeg ut, men om ingen har svart til i morgen svarer jeg da ..)
Arne Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Her er koden: #include <iomanip> #include <ios> #include <string> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; int main() { vector<int> values; cout << "Hei! Skriv inn ei rekkje tal etter fylgd av \"break\" og enter!"; int x; int value; while (cin >> x){ if (strcmp(x.c_str(), "stop") = 0) break; int value = atoi(value.c_str()); if(!x < 100 || !x > 0){ cout << "Inputtet er ikkje gyldig"; return 1; } else { values.push_back(value); }} sort(values.begin(), values.end()); cout << values[0] << endl << values[1] << endl << values[2] << endl; } Feileldinger: c_str has not been declared request for member of non-aggregate type before '(' token (linje 17 og 19)
Arne Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Ja, sortere dei i stigande rekkjefølgje, og skrive dei ut. Hm... Eg blir litt forvirra no, kva er det som er feil? Eg brukte koden du gav meg i post #26.
Dead_Rabbit Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Her gjør vi det da veldig vanskelig #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; int main() { cout << "Skriv inn tall: "; int tall; vector<int> verdier; while(cin >> tall) verdier.push_back(tall); sort(verdier.begin(), verdier.end()); vector<int>::iterator iter; for(iter = verdier.begin(); iter != verdier.end(); ++iter) cout << *iter; cout << endl; return 0; } Vi leser inn verdier hva std::cin i en while-loop, og legger til verdien i en std::vector. Hvis innlesingen av verdien mislyktes (hvis vi skrev inn en bokstav, e.l.), bruter vi ut av while loopen, og sorterer på samme måte som du brukte, Fjott. Deretter itererer vi gjennom konteineren og printer ut verdiene til standard output. Endret 5. mai 2006 av zirener
Arne Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hm... Ok. Bryt automatisk whilen når eg tastar inn ein datatype som ikkje = int? Eg har lært veldig mykje av denne tråden, takk til alle. DET VIRKAR!! Endret 6. mai 2006 av Fjott
Dead_Rabbit Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Hm... Ok.Bryt automatisk whilen når eg tastar inn ein datatype som ikkje = int? Jepp, ganske riktig. DET VIRKAR!! EG KVEIT! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå