Gå til innhold

Trenger en tolk her...


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Får blue-screen konstant nå, aner ikke hvorfor...

Her er beskjeden som kommer opp:

STOP_ 0x00000050 (0xFFFFFFDA,0x00000001,1x 820CCF99,0x00000000)

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Beginning dump of physical memory

Physical memory dump complete

 

 

Noen her som kan "oversette dette til norsk?"

 

Takker for all hjelp jeg kan få..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg kan ikke oversette, men den feilen der minner ekstremt mye om en feil jeg har hatt selv.

 

Prøv å last ned denne lille filen fra AMD:

 

LargePageMinimum

 

Dobbeltklikk på fila så legger den seg inn i registret av seg selv. Det er trygt å legge den inn, i hvertfall for Win2000 og XP.

 

Dette er en registerfil som retter opp kompatibilitetsproblemer mellom operativsystem og AMD-prosessorer. Feilen bunner ut i prosessorens bruk av RAM tror jeg.

 

Får håpe at det fjerner ustabiliteten på PCen din da :smile:

 

Sveinl.

 

 

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-10-03 17:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 17:45, skrev Gorthaur:

hehe..Varte ikke lenge før den kræsja igjen gitt..

Ny feilmeld nå:


STOP: 0x000000D1(0xFF23C002,0x00000002,0x00000000,0xEB450F95)

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Adress EB450F95 base at EB450000,DateStamp 3ca03705-r8139n5.sys

:???: :???:


jadda...



Dette tror jeg betyr at det er konflikter mellom et par av komponentene i din maskin.

Prøvd å legge inn nye drivere til hardwaren, og sett om det hjelper?

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket opp med noen andre brukere på forumet, og noen mener det er dårlig RAM som forårsaker den nye meldingen. Andre mener at det kanskje hjelper å legge inn annen versjon av skjermdriverne.

 

Har du 2 eller flere RAM-brikker, prøv å teste en og en brikke. Dette kan gjøres med sisoft sandra burnin-test. Kjør test kun på RAM-brikkene enkeltvis. La kun 1 brikke stå i under testen. Testen stresser systemet og er det feil på RAM, bør det melde seg. Når jeg tenker meg om, så kan det være nettopp dette problemet jeg hadde da jeg fikk driver_irq-meldingen. Jeg måtte faktisk ta ut en brikke. Det er nok rett før den ryker tenker jeg. Da får du en ny :grin: feilmelding som sier "STOP 0x000....1A eller 0A....MEMORY_MANAGEMENT" eller noe sånt. Da er det RAM-FEIL.

 

RAM-feil er sannsynlig også med tanke på forrige melding.

 

Huff, ble langt dette, skulle nesten tro jeg skrev bok :roll:

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-10-03 18:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 17:45, skrev Gorthaur:

hehe..Varte ikke lenge før den kræsja igjen gitt..

Ny feilmeld nå:


STOP: 0x000000D1(0xFF23C002,0x00000002,0x00000000,0xEB450F95)

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Adress EB450F95 base at EB450000,DateStamp 3ca03705-r8139n5.sys

:???: :???:


jadda...



 

 

Har du GF4 og via chipsett? Prøv AGP på 2x. Mulig du får "Endless loop". I så fall er det mye du kan prøve. Du kan jo kanskje kikke litt her :

 

http://www.viaarena.com/?PageID=64

 

eller så er det noe her :

 

http://forums.viaarena.com/categories.cfm?...=25&STARTPAGE=2

 

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm...5&threadid=9263

Lenke til kommentar

Kan fort ramse opp det jeg har:

Msi mainboard

XP 2000

GF4 Ti4400 (Asus)

SB Live

2x120 gig WD 8meg

Chiftec maxitower

1,2 gig ddr

 

Kjøpte meg en ny brikke i går. Dumme meg trodde at det ville løse saken, men det gjorde det ikke.

Det som er litt rart er at den fungerer med den gamle (med med de problemene som er nevt ovenfor), mens når jeg bruker den nye brikken så kommer den ikke en gang inn i os.

Får da følgende feilmeld:

 

STOP: C0000218(Registry file failure)

The registry cannot load the hive (file): sustemrootsystem32configSOFTWARE

or its log or alternate

It is corrupt, absent or not writable

Beginning dump of physical memory..

 

Forvirra jeg? Nei da :sad:

Lenke til kommentar

Hei!

IRQL betyr avbrudds ordre linje. Feilmeldingen du får kan tyde på at en driver prøver å bruke an avbrudds ordre linje som er høyere en antall avbrudd som finnes. Not less or equal betyr jo da ikke mindre eller lik... Feilen kan altså tyde på at du har en driver som ikke støtter NT (eller 2000 / XP, høres ut som det er et NT basert system du bruker).

Uansett kan du sjekke ut feilmeldingene ved å søke på Microsoft sine sider. Har funnet linken til stop 0x000000D1 her:

 

http://www.microsoft.com/technet/treeview/...md_stp_ottj.asp

Lenke til kommentar

Her er forresten en link til den første feilmld. du fikk http://www.microsoft.com/technet/treeview/...md_stp_ccgm.asp

 

Ikke så ulik den andre feilmld (IRQL_not_less_or_equal) siden et eller annet prøver aksessere et minne område som ikke er tilgjengelig. Korrupt minne eller cahch minne kanskje? Prøv å disable L2 cache i bios. Kan også være HDD problem siden page file nevnes. Lykke til med feilsøkning...

Lenke til kommentar

Quote:


Ny feilmeld nå:


STOP: 0x000000D1(0xFF23C002,0x00000002,0x00000000,0xEB450F95)

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Adress EB450F95 base at EB450000,DateStamp 3ca03705-r8139n5.sys

:???: :???:


 

Denne kommer som regel når spenningen på prosessoren er for lav. Har du overklokken prosessoren, eller satt ned prosessorkjerne-spenningen for å senke temperaturen. Uanz så prøv å øke spenningen bittelitt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 19:12, skrev toredenstore:



Svaret på den siste feilmld. Kan tyde på HDD feil....


 

Hmmm... Kan virke som om dette er løsningen. Koblet ut 120 gig`en min, og ting ser foreløpig bra ut..

Noen som vet om en defekt hd kunne fører til de andre feilmeldingene også?

 

Åh,forresten, har helt glemt å nevne det: Bruker Win2k pro(ikke at det har noe med det som er nevt over å gjøre)

Lenke til kommentar

IRQL LESS OR EQUAL meldingen kan bety bortimot hva som helst. Tviler sterkt på at HD er defekt, det burde du i tilfelle merke ellers også.

 

Løsningen er som regel:

1) Nye drivere til skjermkort, lydkort, raid/IDE kontroller), chipsett(via har 4in1, intel og SIS har liknende saker) etc

2) Prøv å "stokk" om på PCI kortene, evnt prøv dem i andre "slotter". Endel HK har IRQ adressering som gjør at f.eks soundblaster kort og nettverkskort ikke trives i visse kombinasjoner. Dette finnes det som regel guider til, husker jeg hadde en til KG7 kortet mitt. Dette er også delvis chipsett relatert, tror jeg.

3) BIOS oppgradering, søk etter kortet ditt på hjemmesidene til MSI og se om det finnes fikser til kortet ditt som kanskje kan være aktuelle.

4) Windows vil enkelt og greit reinstalleres :smile:

 

Jeg husker jeg fikk endel bluescreen i windows NT 4.0. I windows 2000 var de sjeldne og i windows XP har jeg sett bluescreen 1-2 ganger i løpet av snart 1 år, og da var det noen crappy drivere som en eller annen hadde mekka jeg hadde installert. Etter at jeg gikk over til Intel fungerer også maskinen bedre, men jeg tipper det beror på chipsettet. Via er ikke bra.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-05 01:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 01:11, skrev kindings:

IRQL LESS OR EQUAL meldingen kan bety bortimot hva som helst. Tviler sterkt på at HD er defekt, det burde du i tilfelle merke ellers også.


Løsningen er som regel:

1) Nye drivere til skjermkort, lydkort, raid/IDE kontroller), chipsett(via har 4in1, intel og SIS har liknende saker) etc

2) Prøv å "stokk" om på PCI kortene, evnt prøv dem i andre "slotter". Endel HK har IRQ adressering som gjør at f.eks soundblaster kort og nettverkskort ikke trives i visse kombinasjoner. Dette finnes det som regel guider til, husker jeg hadde en til KG7 kortet mitt. Dette er også delvis chipsett relatert, tror jeg.

3) BIOS oppgradering, søk etter kortet ditt på hjemmesidene til MSI og se om det finnes fikser til kortet ditt som kanskje kan være aktuelle.

4) Windows vil enkelt og greit reinstalleres :smile:


Jeg husker jeg fikk endel bluescreen i windows NT 4.0. I windows 2000 var de sjeldne og i windows XP har jeg sett bluescreen 1-2 ganger i løpet av snart 1 år, og da var det noen crappy drivere som en eller annen hadde mekka jeg hadde installert. Etter at jeg gikk over til Intel fungerer også maskinen bedre, men jeg tipper det beror på chipsettet. Via er ikke bra.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-05 01:14 ]</font>


 

Takk for svar, men hva får du ut av det her:

Brukte tidligere en Wd på 120, og en IBM på 40.

Har stort sett brukt den på 40 til Os, men har den siste tiden brukt os på begge. Ikke hatt "noen" problemer med kræsj til da.

 

Kjøpte meg en ny WD 80 for fire dager siden, og gav bort IBM`n til folka mine. Tenkte også at det var på tide med en formatering av 120 gigen, og ville derfor legge inn os på den nye.

 

Allerede ved første boot av cd fikk jeg bluescreen med diverse feilm, og fikk til syvende og sist installert windows. Var likevel fryktelig ustablilt, med bluescreens konstant, blant annet når jeg startet Direct Connect og diverse installasjonprogram.

 

Posta da en tråd her, og har forsøkt så godt jeg kan å følge de tipsene som jeg har fått. Likevel har det ikke blitt noe bedre, fortsatt bluscreen i hytt og gevær.

 

Det siste jeg gjorde var å oppdatere driverne til hk, men det resulterte i at jeg ikke fikk starte os i det hele tatt, fikk en feilmeld (ikke bluescreen) under oppstart.

Prøvde da for morroskyld å kjøre med diverse hd`er, og når jeg kun bruker den på 80, virker det som om alt er i orden..

 

Dette ble fryktelig langt, men de som fortsatt sitter og leser har kanskje noe å bidra med... :roll:

Lenke til kommentar

Sitter fortsatt med samme problemet her..Det var ikke hd`n som jeg hadde håpet på :sad:

 

Uansett, har nå sjekka i system information, og det står det følgende:

 

Resource Device

IRQ 11 Standard OpenHCD USB Host Controller

IRQ 11 Standard OpenHCD USB Host Controller

IRQ 11 NVIDIA® nForce MCP Audio Processing Unit (Dolby® Digital)

IRQ 11 NVIDIA® nForce Audio Codec Interface

IRQ 11 Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

IRQ 11 NVIDIA GeForce4 Ti 4400

 

Dette er under Conflicts/sharing folderen, så det kan virke som om skjermkortet mitt har en eller annen feil.. Eller?

 

Hadde jo vært supert visst jeg må kjøpe et nytt, jeg mener, de er heldigvis ikke så dyre..

Er det lys i tunnelen, eller er det bare å ta imot vogntoget med "åpne" armer?

Setter stor pris på noen innspill her altz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...