Gå til innhold

Prosjekt trådløs HDD-blender


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Dette er mitt første prosjekt noensinne. Jeg tenkte å gjøre første gang til en spennende og interessant sak, så får vi se om jeg lykkes med det. :)

 

Selve ideen kom etter denne artikkelen på Hardware. Prosjektet mitt går kort og godt ut på å bruke en motor fra en ellers defekt harddisk til å lage en blender. Denne skal kunne fjernstyres, gjerne med flere hastighetstrinn (her tenker jeg å bruke deler fra en fjernstyrt bil). Nytteverdien av dette kan diskuteres, men det er uten tvil nyskapende. ;)

 

Oppdatering 1 - demontere HDD:

 

post-26420-1146675949_thumb.jpg

Harddisken er åpnet.

 

post-26420-1146675958_thumb.jpg

Her har jeg åpnet harddisken, tatt ut platene, skrive-/lesehodet og alt det andre som må vekk.

 

Neste oppdatering kommer forhåpentligvis i løpet av kvelden, jeg må bare mekke litt videre.

 

HER skal kommentarer/diskusjon være.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering 2 - første titt på styringsmekanismen:

 

post-26420-1146678931_thumb.jpg

Bilen er strippet og klar.

 

post-26420-1146678939_thumb.jpg

Etter mye roting klarte jeg endelig å finne ut hvordan jeg kunne ta ut mekanismen jeg ønsket.

 

De to tynne ledningene helt til venstre er mekanismen for å styre bilen til høyre og venstre. Strømmen kommer inn via den svarte og den røde ledningen (med bryter), og går derfra videre til den blå og den brune ledningen. Den svarte, lange ledningen er antennen til den trådløse mottakeren.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...