Gå til innhold

TES: i hvilket år foregår oblivion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tredje Era. De regner med Era, fulgt av årstallet i den eraen. Både Morrowind og Oblivion foregår i 3E, 200-300 (eller 400? Jeg husker rett og slett ikke). De nøyaktige datoene står i boksen som dukker opp når du aktivere wait/rest, mener jeg.

Endret av Zealuu
Skrevet
Takk skal du ha, sitter med hjemme eksamen nå og skriver analyse om oblivion. Ganske digg å kunne velge hvilket som helst digitalt verk :thumbup:

6032673[/snapback]

Genialt! :D Legger du det ut her til allmenn beskuelse etterpå?

Handlingen i Oblivion begynner i 3E433. Forresten, har du lest "A Brief History Of The Empire", v1-4? Du kan finne teksten her (sammen med en hel haug med annen lore).

Skrevet

Skulle ønske jeg å kunne analysere hvilket som helst digitalt verk hjemme, skulle jeg fått knallbra på! Men får man sitte hjemme med eksamen da? trodde det var tentamen isåfall!

Skrevet

Jeg har boka fra collector's edition og tenkte jeg kunne prøve å hjelpe litt.

Tidsregningen startet (1E) med etableringen av Camoran dynastiet i Valenvood, og varte i 2920 år såvidt jeg kan se

Det høyeste årstallet jeg kan finne for era 2 er 2E 2917, men det var ingen tidmessig klar overgang fra 2E til 3E i boka.

Som det er nevnt over så er vi nå i 3. era (3E), og såvidt jeg husker begynner vår historie i Oblivion rundt år 432 (altså 3E 432).

Historiene i boka er sparsomme med årstall uten å sette klare skiller mellom de ulike eraene, så ta tallene med en klype salt. Det er sikkert noen fansider et sted som har god kontroll på dette... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...