TommyGun77 Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 holder på med en analyse og lurer på sånn ca hvilket år Oblivion foregår i?
Licht Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 3E-noenoghundre. ... Eller mener du etter vår tidsregning? :|
TommyGun77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 (endret) mener hvilket år i følge Oblivions regning. 3E? Endret 3. mai 2006 av TommyTheGun
Licht Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Tredje Era. De regner med Era, fulgt av årstallet i den eraen. Både Morrowind og Oblivion foregår i 3E, 200-300 (eller 400? Jeg husker rett og slett ikke). De nøyaktige datoene står i boksen som dukker opp når du aktivere wait/rest, mener jeg. Endret 3. mai 2006 av Zealuu
TommyGun77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 Takk skal du ha, sitter med hjemme eksamen nå og skriver analyse om oblivion. Ganske digg å kunne velge hvilket som helst digitalt verk
MiSP Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Takk skal du ha, sitter med hjemme eksamen nå og skriver analyse om oblivion. Ganske digg å kunne velge hvilket som helst digitalt verk 6032673[/snapback] Genialt! Legger du det ut her til allmenn beskuelse etterpå? Handlingen i Oblivion begynner i 3E433. Forresten, har du lest "A Brief History Of The Empire", v1-4? Du kan finne teksten her (sammen med en hel haug med annen lore).
Unlimited LTD Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 en bonusboka som fulgte med collection edition er også grei! Meget grei... Der får du historie om hele tamriel. Den heter " a pocket guide to the empire" (and it's environs)
h00v3r Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Skulle ønske jeg å kunne analysere hvilket som helst digitalt verk hjemme, skulle jeg fått knallbra på! Men får man sitte hjemme med eksamen da? trodde det var tentamen isåfall!
Nopileo Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har boka fra collector's edition og tenkte jeg kunne prøve å hjelpe litt. Tidsregningen startet (1E) med etableringen av Camoran dynastiet i Valenvood, og varte i 2920 år såvidt jeg kan se Det høyeste årstallet jeg kan finne for era 2 er 2E 2917, men det var ingen tidmessig klar overgang fra 2E til 3E i boka. Som det er nevnt over så er vi nå i 3. era (3E), og såvidt jeg husker begynner vår historie i Oblivion rundt år 432 (altså 3E 432). Historiene i boka er sparsomme med årstall uten å sette klare skiller mellom de ulike eraene, så ta tallene med en klype salt. Det er sikkert noen fansider et sted som har god kontroll på dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå