Gå til innhold

hvordan selge låter for 1$ stk fra egen nettside?


Anbefalte innlegg

er dette innlegget feilplassert så beklager jeg og håper en moderator flytter det dit det hører hjemme.

 

en jeg skal gjøre om en nettside for har spurt etter en måte for hans besøkende å kunne laste ned musikkfiler for feks 1 $ stykket og jeg er usikker på om det er noe jeg kan klare å få til.

 

noen som har noen ord til meg om dette?

 

evt finnes det et sted han selv kan opprette en brukerside og selge låtene sine fra? han bor i usa.

 

setter stor pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paypal kan brukes.

Har selv brukt dette sammen med en "IPN" som er et script som mottar tilbakemeldingen fra Paypal etter betaling på om betalingen er godkjent eller ikke og du kan da utføre hva du vil, f.eks sende en linke pr mail til brukeren for nedlasting. ;)

Lenke til kommentar
Paypal kan brukes.

Har selv brukt dette sammen med en "IPN" som er et script som mottar tilbakemeldingen fra Paypal etter betaling på om betalingen er godkjent eller ikke og du kan da utføre hva du vil, f.eks sende en linke pr mail til brukeren for nedlasting. ;)

6030139[/snapback]

 

dette høres spennende ut, takk for tips!

 

jeg tror jeg fant rett script på paypal-siden. i mitt tilfelle får det bli .php-versjonen.

 

men, øh, beklager dumme spørsmål, men hvordan setter jeg det opp på nettsiden det er snakk om? det vil komme til å bli en side hvor musikkfilene står listet opp. og bak hver tittel plasserer jeg denne "buy now". men hvor linker jeg den til? :dontgetit:

 

jeg har sett gjennom ipn-demoen på paypal men vet rett og slett ikke hvilken link som skal inn der på denne "paypal buy now" :blush:

 

det er vel åpenbart at jeg ikke har så mye innsikt i dette her. tar jeg meg vann over hodet? :whistle:

 

takk for respons!

Lenke til kommentar
Prøvde selv å kjøre gjennom denne tutorialen, men fant ut at det ble mer "for pokker" enn "eureka" (grunnet svakt php-grunnlag). Med litt pågangsmot (og cut'n paste) kanskje ...

6032289[/snapback]

takk for tips, men uff, det ser fryktelig komplisert ut, ja... vel, jeg får lese litt nøyere der før jeg gir opp! :)

 

det er ikke den juridiske siden av saken du spør om da?

 

har du lov til å selge denne musikken?

6032506[/snapback]

nei, jeg tenkte på det rent praktiske rundt det. hvordan sette det hele opp.

 

det er artisten selv som ønsker å gjøre sine låter tilgjengelige for nedlastning mot et lite beløp. jeg gjør bare nettsiden for han og må nesten regne med at han har sitt på det tørre når det gjelder plateselskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...