Gå til innhold

Problemer med fotografering.


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til Digital fotografering!

 

Jeg kjøpte Canon Digital Ixus for en stund siden og har problemer med å få et godt resultat av de digitale fotograferingene mine.

 

Jeg får generelt altfor mørke bilder innendørs selv om det finnes nok lys. Jeg har også forsøkt ulike innstillinger på kameraet, men synes ikke resultatene blir noe bedre.

 

Jeg har prøvd nattfotografering, men resultatet ble utydelige, oransje bilder i tillegg til at det ser ut som om både personene og objekter på bildene får en oransje aura rundt seg. På enkelte bilder forsvinner også noen detaljer som feks. ansiktet på personer. Har noen en ide om hva dette kan være? Er det noe feil med kameraet mitt?

 

Er det noen som har fotograferingstips til meg slik at jeg kan få bedre resultat, feks. ved innendørs- og utendørsfotografering og portrettfotografering i

forhold til Canon Digital Ixus uten å investere i mye ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... har du sjekket følgende:

 

- blitzen virker best fra 1 til 3 meter til motivet, sørg for at bliten står på "auto" (dvs ikke noe blitz-tegn i displayet) eller "på" blitz-tegn eller øye-tegn i displayet.

 

Virker som kameraet bruker lang lukkertid i tillegg til blitz. Sjekk også at alle andre innstillinger står på "auto", og at du ikke har kommet borti lukkertid, (shutter) iso, exposure compensation el. lignende. (Setter du hjulet på grønn skal dette gå automatisk...)

 

Det er også viktig å trykke knappen halveis ned, holde den til kameraet er klart (1-3 sek) før du trykker helt ned og tar bilder. Kameraet må være støtt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...