JohanStendal Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Noen som vet om et bra program man kan bruke til å lage animerte filmer? har lyst til å lage noe ala Terkel i Knipe eller noe såndt, skal snart kjøpe ny pc til 12 500 så ytelseskrav er ikke et problem Endret 7. mai 2006 av JohanStendal
Torbjørn T. Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Om du vil betale er 3D Studio Max, Lightwave og Maya alternativ. Eit gratis alternativ som visstnok skal vere ganske bra er Blender. Er sikkert litt vanskeleg til å byrje med, so nokre tutorials kan vere greitt. Sjå på dei to fyrste treffa spesielt.
bakela00 Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) 3d studio max er vel et alternativ... Men er jo ikke akkurat lett å lære seg sånn veldig fort.. Må nok ha litt tålmodighet med et slikt prosjekt.. Endret 1. mai 2006 av bakela00
JohanStendal Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 Seff, skjønner jo at det kommer til å ta litt tid å lære er vant med å lære meg forskjellige editorer og programmer from scratch;D Vil helst ikke betale for det, men bare det ikke koster over 500-1000 så skal det nok være mulig. har lagd en del amatør filmer som har vist seg å bli ganske morsomme, så tenkte jeg skulle fikse meg et bra animasjonsfilm program sammen med ny pc'en skal sjekke ut blender
JohanStendal Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Har skaffet 3D Studio Max noen som kan linke til en bra tutorial? forstår alt med å modellere formene og plassering og sånt... men fatter ingenting av å legge textures eller å lage en film av alt eller å få tingene til å bevege seg i en animasjon....
JohanStendal Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Hei igjen nå har jeg skiftet navn på tråden. også har jeg lært litt av verdt med hvordan 3ds max funker og slikt... Den tingen jeg holder på med nå er dette Flyet Og da lurer jeg bare på, hvordan lager jeg en film av dette flyet i bevegelse og såndt? jeg vet hvordan jeg plasserer kameraet og hvordan jeg lager banen dens, men når jeg rendrer og lagrer filmen så kommer det bare opp det første bildet i animasjonen så stopper filmen. Kan noen forklare meg helt nøyaktig hva jeg må gjøre? eller vise meg en tutorial hvor dette forklares? ta hensyn til at jeg bare har brukt programet et par dager takk for alle svar!
JohanStendal Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 En annen ting jeg lurer på er om noen vet en plass man kan laste ned en god flamme-effekt, eller noen som kan fortelle en måte å lage det på, jeg har photoshop trenger det til å ha bak i jetmotorene på flyet, akkurat nå har jeg bare lyskastere :!:
Barry White Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 lynda.com har også fine kurs... ellers så anbefaler jeg masse ram, 2GB+ til jobbing med 3ds max...
JohanStendal Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 lynda.com har også fine kurs... ellers så anbefaler jeg masse ram, 2GB+ til jobbing med 3ds max... 6060820[/snapback] kan du gi nøyaktig link?
Torbjørn T. Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Han gav nøyaktig link... http://www.lynda.com/ Her er til 3D Studio Max-delen på sida deira: http://movielibrary.lynda.com/html/modListing.asp?pid=127 Lynda-tutorialane er ikkje gratis, men det er nokre demotutorialar der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå