Gå til innhold

Mega overklokking!


LeGranDuc

Anbefalte innlegg

Dere her sett den lille bryteren bak på PSUen, den du kan velge mellom 115v og 230v.

Hva om du setter den til 115v, og plugger stikkontakten i. Dette burde jo være overklokking på ekstremt høyt nivå.

 

Dette kan jeg sterkt anbefale til alle som har lyst på dobbelt så rask pc.

Funker også på alt annet som har en slik knapp.

 

Dette er helt seriøst ass mann!

 

D-oh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK! Dette var ikke retta plassen og sette inn dette emnet.

Burde stå under tull eller noe sånt.

 

Jeg bare kødda, dette må du ALDRI finne på å prøve, det vil ikke ende godt.

PSUen vil nok ta kvelden, sammen med resten av pcen din.

 

Hva har vi så lært?

-ALDRI sett volt switchen på 115v når du er i norden (tror norden har samme voltstyrke).

 

Sorry hvis jeg fikk deg til å tro at JEG har peiling på overklokking.

Lenke til kommentar

Hei. Som barn gjorde jeg det der en gang på en PC, mens den stod på. Strømforsyninga tok føyken, men det var alt. Jeg fikk ikke en gang skylda for det, det var en TBK-arbeid-PC, (TBK er lagt ned for lenge siden). Jeg husker enda lukta av gnister...

 

Jeg vet om en fyr som gjorde det nå nettopp på et ATX-kabinett, og PSU-et tok kvelden der også. Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar

Jep, var på et LAN en gang. Plutselig sa det PANG(!), men heldigvis fikk han kjøpt ny PSU umiddelbart.. :smile: Tror ikke hensikten var å over/underklokke, men måtte vel bare finne ut hva denne bryteren var godt for..

 

Likte forresten ikke begynnelsen på denne posten.. tenk å prøve å lure folk på den måten. Ikke morsomt i det hele tatt. Ikke bra nok til å være i søppel en gang.. Neida, jeg skal ikke ødelegge gleden deres. Du lurer i hvert fall ikke meg! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 10:10, skrev Krishell:

Setter du brytern på 120v og så starter den så smeller det jævlig og hk , cpu, ram dør. skjedde på alle skolens hjelpe pcer.


 

Ikke i alle tilfeller.

 

Men livsfarlig med sånn bryter på LAN.. Mens du sover er det mange skumle folk som går forbi PCen din vettu.. Man bør fixe det med en limpistol e.l. slik at muligheten ikke er der.

Lenke til kommentar

Okay, så var det dårlig gjort å prøve og lure dere.

Jeg har akkurat fått meg pc etter at jeg har vært uten i et par år.

Det som er litt jævelig dumt er at jeg måtte bestille skjermkortet en annen plass enn resten av pcen. Det har jeg selfølgeli ikke føtt enda.

Men, men, da får jeg tid til å bygge pcen skikkelig (les: legge ledningene "fint").

ATI Radeon 9700pro

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde en SKJERM dette var mulig på, og en klåfingra idiot (ikke meg) måtte selvsagt bort å pirke på knappen.. jeg var ikke der da skjermen ble skrudd på, men hadde visstnok blitt grå røyk og svidd lukt...

Vanligvis på PSU'er får du et flott fyrverkeri, men jeg tviler på at det er verdt prisen til en ny PSU, event. pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...