thomanil Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 (endret) Mulig jeg skaffer en ps2 for å spille en del titler jeg har ønsket meg en stund på den platformen. (Jeg MÅ ha Guitar Hero og Okami! ) Er helt grønn på ps2-ting, derfor dumme spørsmål... - Går det greit å koble ps2 til en vanlig lcd-skjerm? (vga/dvi?) - Hva er den beste måten å koble den til en projektor? Endret 30. april 2006 av thomanil
_KroSjefen_ Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 eg har samme problem... det finnes VGA kabel til ps2 slik at du kan koble den til lcd skjerm men ingen ps2 spill er utvikla for den type signal så det vil ikkje funke dessverre..einaste grunnen til at det finnes er frodi du kan kjøpe et p2 linux kit til ps2 og programmere på den..men ikkej spille.. difor må du nok klare deg med anten scart eller s-video tilkobling..håpe at ps3 kjem med avi-VGA tilkobling..
thomanil Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeebus, hadde ikke forventet at det skulle være så vanskelig å få koblet den til en lcd-skjerm! Litt synd, siden jeg ikke er fryktelig sugen på å blåse opp piksellert ps2-grafikk på projektor. Hmm. Endret 30. april 2006 av thomanil
sedsberg Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Du får kjøpt diverse converter-boxer for å kople PS2 (og Xbox, DVD-spillere, VHS-spillere, amiga, sega, etc. etc.) til vanlige monitorer (VGA). Kvaliteten på disse varierer ekstremt. Kan linke til et par som jeg har testa. Denne hadde absolutt brukbar kvalitet (med s-videokabel) og var enkel i bruk. Har en bryter så man kan kjappt velge mellom PC og PS2. VGA-kabelen som følger med må byttes da den er av ekstremt dårlig kvalitet. Denne må du ligge unna! Bildet er pyton! Fargene flyter i hverandre og har elendig metning. Bildet er også ekstremt lyst. I tillegg virker den ikke på alle LCD-monitorer. Ikke la deg lure av at den har component-innganger. Selv med den så suger den max. Et par til som jeg ikke vet noe særlig om. Står noen kommentarer om de nederst på sidene. http://www.play-asia.com/paOS-13-71-86-49-en-70-5w4.html http://www.play-asia.com/paOS-13-71-86-49-...vga-70-4s4.html Endret 1. mai 2006 av sedsberg
thomanil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 (endret) Oppfølgende spørsmål: hvilke tilkoblingsmuligheter har ps2 "ut av boksen" nå (hvilke utganger, hvilke kabler følger med?) og hvilke av disse ser best ut på projektor? Min TW-600 har s-video, komponent, scart, vga osv osv å velge mellom. Komponent ser best ut på 360, vet dog ikke hvordan ps2 oppleves her. Noen som har erfaringer? Endret 1. mai 2006 av thomanil
sedsberg Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 "Ut av boksen" får man med composite-kabel. Den dårligste som finnes (om man ser bort fra RF). S-video, RGB og component-kabler får man kjøpt billig fra f.eks. www.lik-sang.com eller diverse netsjapper i norge. Mine erfaringer: På vanlige CRT-skjermer er RGB-kabel klart det beste. Krystallklart bilde uten støy. Den medfølgende composite-kabelen gir litt utflytende farger og "rullende" støy bl.a. på skarpe streker/kanter. På TV-kort til PC og diverse VGA-adaptere har jeg fått best bilde med S-video. Klart mye bedre enn med composite. På en 42" plasma-TV var bilde ganske likt på RGB-kabel og component. Men component-kabel støtter 720p og 1080i og da blir bildet KLART bedre med component.
thomanil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 (endret) Mmm, component-inngangen er "opptatt" av 360 på projektoren min så da blir det nok rgb/scart på meg; er det egentlig noen ps2-titler som oppskalerer til 720p? Iallfall, takk for utførlig info fra deg sedsberg! Endret 1. mai 2006 av thomanil
EssspeN Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 eg har samme problem... det finnes VGA kabel til ps2 slik at du kan koble den til lcd skjerm men ingen ps2 spill er utvikla for den type signal så det vil ikkje funke dessverre..einaste grunnen til at det finnes er frodi du kan kjøpe et p2 linux kit til ps2 og programmere på den..men ikkej spille.. difor må du nok klare deg med anten scart eller s-video tilkobling..håpe at ps3 kjem med avi-VGA tilkobling.. 6019005[/snapback] Dette er delvis feil. Hvis du foreks har chippen Matrix Infinity installert på din maskin, så har den et eget valg for VGA signaler. Omtrent 80% av spill funker når denne option er enabled i chip menyen.
_KroSjefen_ Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 dette visste eg ikkje essPEN, men kor mange som har denne chippen er noko anna, eg har den ikkje ivertfall. men at det finnes muligheiter for oppkobling fra ps2 til pc det er sikkert, men er ikkje like lett som med xbox 360. som sakt, du treng ,splittere, bokser, chipper osv...
EssspeN Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Ja, det er helt riktig.. Selv kjører jeg komponent kabel på PS2, og synes det er den optimale løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå