Gå til innhold

Nytt simkort fra chess, mms og wap funker ikke


Anbefalte innlegg

Hei. Har en SE K750i med chess abb.

 

Fikk nytt simokort på fredag men etter jeg bytta så fungerer ikke mms og wap lenger.. har pleidd å være en sånn blå klatt øverst i venstre hjørne over dekningen som ikke er der nå lenger.. Jeg har prøvd å bestille mms og wap instillingene flere ganger fra chess og starte tlf på nytt osv men det funker ikke :(

 

Noen som har noen lure trix på lager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den blå trekanten over dekningssymbolet ikke er der, skyldes dette enten at du har deaktivert GPRS på telefonen (lite trolig) eller at Chess må aktivere/reaktivere GPRS for ditt abonnement. Ring Chess kundeservice og be dem ordne opp, det tar bare et par minutter så er alt på plass.

 

Siden Chess er så "billige" så har de neppe åpen kundeservice nå, så du må vel vente til tirsdag.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Saken er den at Chess må betale NetCom for åpning av MMS og GPRS i hvert abonnement. Det samme må Mobyson, Talkmore og alle de andre, nettopp derfor har f.eks. Noextras tilleggsavgift for "etablering" av GPRS og MMS.

 

Chess prøver her å spare penger ved ikke å kreve tjenesten aktivert for hvert enkelt abonnement. De satser på at ikke alle kundene bruker GPRS/MMS og at de derfor kan spare noen lapper på denne måten.

 

Det viser seg atter en gang at Chess er noen "luringer" og at det går ut over kundene.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Artig at du vet alt slikt Snubbel.

Hvem jobber du for da??

 

Det er greit nok at de operatører som benytter seg av Netcom nett må betale for åpning av GPRS/MMS. Da er det naturlig at tjenesten ikke er aktiv for nye kunder da det er MANGE som ikke benytter seg av dette.

Hadde dette vært aktivt for alle som ikke benytter seg av tjenesten så ville prisene bli høyere. Dette er vel logikk?

 

Jeg har selv jobbet for 3 operatører og vet mye om Netcom problematikk. Min jobb bestod i å rette feil-filer fra netcom. (rette i NC prov.)

Jeg må si at her ligger feilen i 90% av tilfellene hos Netcom. Folk mister mms/gprs uten grunn. Det kan ikke hverken chess eller mobyson eller andre noe for.

 

Derfor bør du være litt forsiktig med å komme med kritikk som du gjør.

Jeg har opplevd at Netcom gar glemt å kjøre aktivering-filer på flere hundre kunder slik at vi må sitte hele natten å gjøre dette manuelt. Er det god service av Netcom? Det er vel heller Netcom som ikke har systemer som er gode nok.

Lenke til kommentar
Artig at du vet alt slikt Snubbel.

Hvem jobber du for da??

Hvem jeg jobber for og hvem du jobber for er uinteressant for denne diskusjonen.

 

Derfor bør du være litt forsiktig med å komme med kritikk som du gjør.

Heh, vel... dette er et åpent forum og sist jeg sjekket så kan brukere komme med kritikk av hva de vil, når de vil.

 

Jeg har opplevd at Netcom gar glemt å kjøre aktivering-filer på flere hundre kunder slik at vi må sitte hele natten å gjøre dette manuelt. Er det god service av Netcom? Det er vel heller Netcom som ikke har systemer som er gode nok.

6020490[/snapback]

Jeg vet ikke hvorfor du er så bitter på NetCom, men utfra det du skriver kan det virke som om det ikke var den mest tilfredsstillende jobben du har hatt. Forståelig nok, det er utrolig kjedelig å jobbe med feilretting når systemet egentlig burde ha vært bedre i utgangspunktet.

 

Dette gjør dog ingenting med saken, nemlig at Chess-kunder som har byttet til NetCom-nettet ikke får MMS/GPRS til å fungere og at dette skyldes at Chess ikke automatisk bestiller åpning av GPRS/MMS for alle kundene sine.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hei Snubbel og tjada.

 

Jeg har ikke villet si noe i denne sammenhengen da det er langt fra tråden dette startet med.

 

MEN: Snubbel, du er veldig usakelig i din fremstilling, og drar inn mange rare ting. Om jobben er kjedelig eller ei, er en av de usaklighetene.

Som Tjada skriver så blir det billigere for Chess og andre å ikke kjøre automatisk aktivering av MMS/GPRS da det er mange som ikke benytter seg av dette. Dette gir kundene en lavere pris da de slipper utgifter på alle kundene som ikke benytter seg av tjenesten. Det er vel ikke vanskelig å forstå?

 

Vi får ta dette på en annen tråd tror jeg. Håper da at den persjonen som startet tråden her har fått orden på problemet sitt :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

På chess abo blir faktisk gprs og mms lagt til i aboet som standard. Men ved enkelte tilfeller skjer det at disse ikke legges til likevel.

En kan selv gå inn på minside og fjerne gprs, om man av en eller annen grunn ønsker det.

Dette fikk jeg forklart da jeg var i kontakt med kundeservicen på chess. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...