Gå til innhold

Er dette skjermkortet godt nok til wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, wow er ikke såå krevende når det gjelder grafikkkort, men ram derimot, er noe jeg vertfall må ha en god del av;)

6015293[/snapback]

 

Ja, det er viktig å ha nok ram når man spiller wow. Har skjermkort som drar wow på maks, men når jeg spiller i lange perioder, kreves det en restart for å starte prosessen på nytt, slik at du frigjør en god del av ramen du brukte.

Lenke til kommentar
Det vil ikke bli den største oppgraderingen fra det kortet du hadde [det du sparka borti], men at det kommer til å dra wow er jeg bombesikker på. Tror nok kanskje det vil klare maks instillinger også. Lykke til med nytt skjermkort.

6015217[/snapback]

Er ganske sikker på at det blir en ganske stor oppgradering fra hvordan skjermkortet mitt er nå :) Fargene er dratt utover og jeg får feilmeldig med en gang jeg starter wow. Men merk det er geforce 6600 ikke geforce 6600 gt jeg hadde fra før

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Mer enn bra nok det der...

Jeg kan kjøre spillet på 1280x1024 med fullt av detaljer uten noe lagg med et 9800 pro kort...

 

Det er rammen du merker mest forskjell på... Spillet er ikke spillbart med 512 mb ram, du minst ha 1 gigg.

Endret av Omar
Lenke til kommentar

jeg ser virkelig ikke poenget med denne posten.. det er jo bare å titte på siden til WoW for å se hva som er minstekravet. selv har jeg spilt dette spillet med et Geforce2 MX400 og det gikk greit, ihvertfall så lenge jeg hadde greit med RAM i dunken.

 

Epz.

Lenke til kommentar
jeg ser virkelig ikke poenget med denne posten.. det er jo bare å titte på siden til WoW for å se hva som er minstekravet. selv har jeg spilt dette spillet med et Geforce2 MX400 og det gikk greit, ihvertfall så lenge jeg hadde greit med RAM i dunken.

 

Epz.

6025696[/snapback]

 

Fordi folk kanskje har litt forskjellige formeninger om hva som er brukbart og ikke. Jeg for min del kan ikke tenke meg å kjøre wow med noe mindre enn 2GB minne feks.

Lenke til kommentar

Har prøvd 3 forskjellige skjermkort med wow. På min hjemmepc hadde jeg før 1 gig ram og 9800 Pro kort. Dette gikk jo greit nok det, men merker at det muligens lugget litt når jeg kom inn i nye områder...og egentlig var fps'en god nok til at jeg ikke hadde skjermkortlagg. Problemet lå nok på 1 gig minne. Etter at jeg fikk nytt skjermkort (xt800PE) merket jeg egentlig ingen foskjell i wow. Dvs at wow krever ikke så mye av skjermkortet så lenge det er av viss kvailtet og skjermkortet er rettet mot spilling osv...

 

Når jeg fyrte inn 2 gig med ram ble alt mye bedre.

 

Så har jeg kjørt wow fra den bærbare hvor cpu'en er omtrent 3.4 Ghz kjapp (sett i forhold til en vanlig desktop cpu) og med 1 gig kjapt DRR2 minne. Skjermkortet er x300 tror jeg det heter. Og her merker jeg hvordan den ene giggen sliter med å henge med når spillet oppdatterer seg mens jeg f.eks flyr. Merker også en viss lag som skyldes det relativt svake skjermkortet, samt at fargene og skarpheten ikke er som på hjemmepc'en (har brukt ekstern skjem også slik at ikke laptop skjermen har innvirkning her).

 

Så mitt råd er å ha et skjermkort som er egnet for spilling, alla 9800 Pro elelr bedre og uansett ha 2 gig med ram. CPU må selvsagt stå i stil og bør vel ligge rundt 3Ghz kan jeg tenke meg....for at også skjermkortet ikek blir bergrenset av svak cpu.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at forskjellen på 1GB og 2GB er mer enn bare "litt" merkbar. Lagg i IF er så og si ikke-eksisterende. Systemet jeg kjører wow på er:

AMD athlon 64 3200, MSI K8N Neo2 2GB Geil golden dragon, WD Raptor 74GB, Asus GF6800GT, Eizo F930, SB X-FI Fps

 

Kjører wow stort sett i 1600*1280 med full pupp på alt, sliter litt med at det lagger i raids innimellom når det blir mye quit/joins inn/ut av instanser, men det funker helt greit. Kunne nok hatt bruk for litt kjappere prosessor/hk, men jeg tror ikke jeg gidder å bytte så mye mer da jeg må gå over til pci-e om jeg skal bytte noe vesentlig nå.

Lenke til kommentar
jeg ser virkelig ikke poenget med denne posten.. det er jo bare å titte på siden til WoW for å se hva som er minstekravet. selv har jeg spilt dette spillet med et Geforce2 MX400 og det gikk greit, ihvertfall så lenge jeg hadde greit med RAM i dunken.

 

Epz.

6025696[/snapback]

Har du i det hele tatt lest posten min? Spørsmålet var om jeg kunne kjøre wow med maks innstillinger med dette skjermkortet, jeg er ikke intressert i å sitte å spille med 10 i fps hvis det er det du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...