Gå til innhold

Intel "Conroe" og strømforsyning


Anbefalte innlegg

Hva må til for å drive et system med Intel "conroe" CPU?

 

Jeg har tenkt å gå for 2,4GHZ utgavenen. Fra før har jeg MIST500W OC og er meget fornøyd, trenger jeg noe mer?

 

Maskinen vil da bli utstyrt med 2 x 250GB HDD, 7800GT (oc) og DVD spiller.

 

Hva slags ram bør jeg kjøpe om jeg vil overklokke cpu? Går utifra at Intel "conroe" har en del å gå på når det gjelder overklokking. Correct me if I'm wrong.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hiver meg på jeg og. Har en 360W PSU, og regner med å kjøpe conroe + et 7900GT. Bør jeg kjøpe en ny PSU, og hvilken bør jeg kjøpe? Har tenkt å overklokke, så jeg må ha stabile spenninger.

6013781[/snapback]

 

Hvilken strømforsyning har du da? Men dersom den er gammel og du skal overklokke ville jeg helst kjøpt ny uansett :)

Lenke til kommentar

skulle tro at siden "conroe" blir en CPU med lite strømforbruk og større kraft pr mhz, så burde det vel holde med 500W PSU. Håper det, for jeg vil nødig kvitte meg med mitt MIST500W. Kanskje det beste kjøpet av PSU jeg noensinne har gjort. Er ikke en lyd fra det.

 

Kommer vel litt an på hvor mye man skal ha i maskinen, men som jeg tidligere skrev, så blir det ikke mer enn 2 eller 3 HDD pluss 7800GT, evnt SLI oppsett. Men da må det komme hovedkort med støtte for SLI til Intel "conroe"..

 

Noen som har sett noe av dette? F. eks Nforce5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...