Gå til innhold

Ny bærbar: ca 8-12000. Kontor/litt spill

sanyar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter en bærbar pc (poster akkurat nå fra apple ibook'en min, og er altså IKKE interessert i annet enn pc).

Pris: fra en 8-12.000 eller deromkring.

Bruksområde: Det blir en slags hybrid-bruk: den blir brukt på lesesalen og til forelesninger samt jobb. Samtidig vil det være en fordel å ikke ha en treig pc som kun er egnet til word; den bør ha ihvertfall littegranne "juice", slik at den kan kjøre spill (wow, half life 2, oblivion etc). Men jeg er selvfølgelig klar over at det er begrenset hva man får av kraft for 8-12000 om man vil ha high-end graphixx. Men som sagt, jeg vil gjerne ha muligheten til å spille mer enn vri åtter eller minesveiper på pcen :p.

"Krav":

- Tastatur: bør være av god kvalitet - behagelig og ikke så støyende og knatrete (med hensyn til at den skal brukes i jobb og på lesesal etc.). Jeg er fan av 1gb ram, så 512 ain't gonna cut it. Det er det samme om det er amd eller intel.

- Trådløs nettverksadapter

- Ram: 1gb er å foretrekke. 512 er for lite.

- Vekt / størrelse: jo lettere, jo bedre. Helst ikke over 3kg, og HELST under. Jo mer nett og hendig den er, jo bedre. Men jeg krever ikke en ultraliten og ultralett bærbar; det er jeg klar over at det ikke er budsjett til. Alt er relativt :)

- Batteritid: hadde vært fint med 4-6 timer. I tillegg vil det være veldig kjekt om man kan koble til strøm fra kontakten og rett i laptopen, uten å måtte gå igjennom batteriet. Vil helst unngå over-stressing av batteriet ved å ha en konstant lading.

- Skjerm/skjermkort: dedikert skjermkort så det blir littegranne mer spillbart, som allerede nevnt ovenfor. Jeg er selvfølgelig glad i gode skjermer, så jo bedre skjerm jo blidere blir jeg. Men det er vel selvsagt.

- Tilkoblinger: alt det vanlige. Men det vil være et pluss om det er s-video og dvi-tilkobling. Men det er jo ikke så fryktelig essensielt for meg, selv om det som sagt vil være et pluss.

- IKKE MAC!

Håper dette gir litt valgmuligheter. Er mulig at jeg er litt for perfeksjonistisk med kravene i forhold til prisen, men kravene må ses relativt i forhold til den anslåtte prisen. Jeg tar alle de forslag jeg kan få, slik at jeg kan få samlet opp og ta et godt valg. Jeg liker å sette meg godt inn i pc-kjøp, og da er det naturlig for meg å ta utgangspunkt her som alltid ;)

-Sanyar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva synest du om denne? Asus A6Ja 11714 kr. Jeg er usikker på batteritid.

6012880[/snapback]

Wow, takk for raskt svar ;D. Den Asus'en der så spennende ut. Bare 512mb ram men det går kanskje å oppgradere uten større problemer. Kan ikke koste SÅ mye for en brikke til, såfremt det er plass til en til da.

Skal sjekke ut psdata.

Skrevet

6012880[/snapback]

Wow, takk for raskt svar ;D. Den Asus'en der så spennende ut. Bare 512mb ram men det går kanskje å oppgradere uten større problemer. Kan ikke koste SÅ mye for en brikke til, såfremt det er plass til en til da.

Skal sjekke ut psdata.

6012915[/snapback]

I følge Komplett skal det være plass til ei ekstra minnebrikke. 512MB koster vel rundt 500-600 kr avhengig av butikk.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

6012880[/snapback]

Skal sjekke ut psdata.

6012915[/snapback]

I følge Komplett skal det være plass til ei ekstra minnebrikke. 512MB koster vel rundt 500-600 kr avhengig av butikk.

Hilsen,

efikkan.

6012942[/snapback]

Husk at denne maskinen veier 3,1 kg eller noe sånn. (oppgitt 2,8kg).

Kanskje den vil bli litt tung hvis du skal drasse mye på den, men mye for pengene får du!

Skrevet

6012880[/snapback]

Skal sjekke ut psdata.

6012915[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

6012942[/snapback]

Jepp, billigste her 368 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...