Gå til innhold

Dreamfall - Hva syntes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Der er LE'en i hus. Ett or for den. VAKKER! Noe av det peneste jeg har sett av spillbokser. Nydelig, hvit innpakning. Jeg kommer med bilder senere.

Boka som folk sa ville være en bitteliten bok var like stor som et vanlig spill og den hadde en solid innpakning og mange bilder. Jeg har ikke hørt på EP'en enda, og spillet skal bli innstallert i kveld!

post-39559-1147272494_thumb.jpg

post-39559-1147272512_thumb.jpg

Endret av king_of_kong
Skrevet

Kongespill! Story'en er kjempebra, og jeg vet ikke hvor den ender. Kunne sikkert babla om alt mulig her, men vil ikke ødelegge for mye for andre. Dessuten holder jeg meg selv unna spoilers.

Kampsystemet er ikke helt bra, og kontrollene krevde noe tilpassing og fiksing, men det fungerer kjempebra nå.

Skrevet
Det eneste jeg gjorde med kontrollene var å invertere musa, slik at den ble normal.

6088615[/snapback]

Hvordan da mener du? Min virket normal når jeg spilte..

Skrevet (endret)
Det eneste jeg gjorde med kontrollene var å invertere musa, slik at den ble normal.

6088615[/snapback]

Hvordan da mener du? Min virket normal når jeg spilte..

6090482[/snapback]

Musa mi var invertert da jeg startet spillet for første gang. Altså kamera til høyre, blir mus til venstre. Det skrudde jeg av. Så var spillet helt vanlig å kontrollere. Slik som alle andre tredje persons spill.

Endret av Phoenixs
Skrevet

Spiller et konge, har spilt det litt nå og er kjempefornøyd, eneste som trekker litt ned er kampgreiene, de har ingenting i det spillet å gjøre.

Ang. navigeringen så ble det litt krongete til å begynne med, men jeg ble fort vandt til det. Bruker navigeringen slik den er originalt.

Men lurer på en ting, er det mulig å installere en norsk versjon av spillet over USA versjonen og spille fra der jeg lagret? Noen som har gjort dette?

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Spillet må snart komme ut på DVD, 6 CD`er er bare irriterende.

Skrevet
Spillet må snart komme ut på DVD, 6 CD`er er bare irriterende.

6099570[/snapback]

Kjøpte det på DVD jeg i går på spaceworld for 399,-

Skrevet

Dreamfall er blant, nei, ER det beste spillet jeg har prøvd hitil i år. Oblivion hadde den tittelen men kommer nå på en god 2 plass.

Dreamfall er ikke perfekt og har sine mangler. F.eks combat systemet er ikke helt morsomt og er bare elendig i mine øyner. Stealth delen fungerer men det er ikke noe som jeg ville brukt for mye av uansett.

Grafikken er nydelig og modellene er meget bra laget. Lip sync er litt dårlig til tider, men modellene er så nydelig laget at du blir bare sittende å måpe til tider.

Nei jeg likte Dreamfall meget bra. Har fullført det, var desverre i mine øyner alt for kort, og kunne vært mye lengere. Men det var vanedannende, og jeg brukte vel 25 timer på det totalt. Litt for lette gåter, som lett kunne bli gjort vanskeligere uten å ødelegge spillet. Men alt i alt, et mega bra spill synes jeg.

Må også innkludere at Dreamfall er per dags dato det eneste spillet som har rørt meg til tårer med sluttsekvensen. Filmer klarer det ofte men det er sjelden et spill klarer det, men Dreamfall klarte det.

Skrevet

Visste ikke at drømmefall kom på CD jeg:) I butikken hvor jeg jobber har vi både vanlig og special edition, og begge kommer på DVD.

Utrolig fantastisk spill, men ei venninne har problemer med at spillet crasher på et bestemt punkt. Er visst flere som har dette problemet, men ingen løsning enda :/

Gjest Slettet+8745264
Skrevet

Må faktisk si meg rimelig skuffet over Dreamfall i forhold til den første Longest Journey. Det er enkelte, vesentlige ting som trekker ned:

Battle-funksjonene er hårreisende dårlige (grøss). Hvorfor dette ble tatt med i det hele tatt kan jeg ikke forstå.

Altfor simple oppgaver. Man trenger nesten ikke tenke over hva som skal gjøres, man følger kun en enkel "plan". Det er dessuten veldig mye løping fra A-B.

Altfor mye fokus på rene dialoger. Det å velge "attitude" osv underveis er forsåvidt rimelig uinteressant, siden man vet at resultatet alltid blir det samme.

Sjarmen fra Point & Click er totalt borte.. Denne metoden hadde definitivt egnet seg best også til dette spillet. I og med at de fleste adventure-spill har en del begrensninger knyttet til utforskningsområder, ser det definitivt best ut ved en gjennomført P&C-løsning.

Spillet har forsåvidt fin grafikk, dog ikke helt på topp (spesielt alle karakterene). Ting virker litt livløst ut. Ansiktsuttrykk og utrykkelse av følelser er dårlig utført. Enkelte småting som å høre lyden av mange mennesker på et torg, mens det kun står et par personer der får ting også til å trekke virkelighetsfølelsen litt ned.

Historien er bra, men mot slutten er det altfor diffust og uforklarende. Virker heller som om utviklerne fikk dårlig tid og måtte avslutte kjapt..

Vil til slutt si at jeg digget den første Longest Journey, men Longest Journey: Dreamfall klarte ikke helt å levere det samme solide inntrykket denne gangen.

Skrevet

Er det et sted man kan kjøpe The Longest Journey? har bare runna Dreamfall, har aldri prøvd eneren, så lurer på om noen vet om et sted jeg kan kjøpe det? Skal sjekke på Kelkoo nå, men svar hvis dere veit et sted det er litt billig :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...