Gå til innhold

Dreamfall - Hva syntes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så, da var jeg akkurat ferdig med dreamfall. Det er et spill jeg har ventet lenge på, jeg spilte DLR når det kom, og det er et spill jeg har mange gode minner fra, det er et av de beste jeg har spilt. Dermed er det klart jeg har litt høye forventninger til Dreamfall.

Skjulte hva jeg mener om spillet, hvis folk går inn på en tråd med dette navnet så kan man jo ikke forvente å få noen spoilers, kan man vel? :roll:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Historien er jo såklart det viktigste i et sånt spill, og historien i Dreamfall syns jeg egentlig var litt... feil, på et vis. Den ble nesten litt klisjéfylt med alle sine store konspirasjoner, og når spillet var slutt, rulleteksten var over og den store damen hadde sunget, så satt jeg egentlig bare forvirret og litt tom igjen. Sånn jeg ser det så har egentlig Funcom bare en ting å gjøre nå, og det er å lansere en oppfølger, og det helst med en gang, for historien i Dreamfall er langt ifra ferdig. Det er masse tråder som ikke er fulgt, skjebner som ikke er utspilt og historier som ikke er fortalt.

Greit nok, mange mener at en god historie skal la publikum sitte igjen uten alle svarene i fanget, at men skal få fundere seg frem til hva som egentlig skjedde til slutt på egen hånd, men hvis det er det Funcom har ment med historien sin, så syns jeg de har gjort det på feil måte.

Ellers likte jeg spillet, det hadde sine store øyeblikk og sine kjedelige stunder. Det var latterlig forenklet og combat-systemet og hele snikegreia var bare teit. Jevnt over så var det imidlertid veldig bra, til opfølger å være. Håper det kommer en til snart.

Endret av Tonberry
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig, historien var knaill helt til slutten. Mot slutten var ting tomme. Jeg skulle ønske vi kunne sett mer hva som skjedde med ting, spille litt mer, utnytte de special powers hun egentlig har og slikt.

Alt i alt var det et knaill spill, tok en del tid å sette seg inn i, muskontrolleren måtte bli satt til inverted for å bli spillbar. En del bugs var det, men de ødela lite for spillfølelsen. ALT for mange loadings og det at man satt igjen med en uferdig og tom følelse på slutten.

Mvh. Rise

Skrevet
Alt i alt var det et knaill spill, tok en del tid å sette seg inn i, muskontrolleren måtte bli satt til inverted for å bli spillbar.

6032470[/snapback]

Det å inverte musen, er det noe du gjør i softwaren til musa?

Skrevet

Muse-options i spillet.

Jeg ELSKET Drømmefall forresten. Bugs, problemer og idioti ja, men allikevel var spillet helt sykt bra :D

Skrevet

Runna akkurat spillet nå. :) Var kjempebra, men endte veldig rart... jeg kom på fler spørsmål enn jeg fikk stillt da det slutta...

Skrevet (endret)

vil si for min del at dette er d beste spillet jeg har spilt på lenge..

vet ikke hvordan spillet er på norsk, men kunne godt tenkt meg til og teste det (på norsk altså).

det med kampsystemet brydde jeg meg lite om... var ikke så utrolig mye slåssing i spillet at d gjorde no uansett.

syns iallefall det er et utrolig spill med mange "overraskelser", men slutten likte jeg ikke... den kunne ha forklart mer. håper det kommer en oppfølger asap :p

får en 9/10 av meg :)

Endret av SaNux
Skrevet

Jeg likte historien i spillet og kontrollene var egentlig hipp som happ (er det ikke det de sier a?) Men kampsystemet derimot var noe annet, det kunne de godt fjerne. Også likte jeg egentlig ikke tanken på at jeg kunne dø (Har jo aldri død i adventure spill før?)

Men joa dette var en god oppfølger tror jeg slenger meg på en 9/10 :thumbup:

Åjo sant det, denne oppfølgeren trenger virkelig en oppfølger, historien fant jeg jo mer umm.. Depresiv? (Beklager skrivefeil)

Skrevet

Elsker spillet :w00t:

Har spilt til dit jeg blir borte fra senga etter jeg har møtt April Ryan

Dette er noe av det beste jeg har prøvd på lenge

Skrevet (endret)

Ikke at jeg kjeder meg med spillet, men er på 11. chapter nå, er det mange igjen da? Er i russland eller noe!

Da var det over, var en meget uferdig historie her må jeg si, som alle andre har nevnt, må nesten bare komme en oppgølger nå da! Men er perfekt spill for de som liker sånn spill :)

Endret av The_dark_lord
Skrevet (endret)

Tror siste kapittelet het Dreamfall, ja det var det! Hva mente ho med:

SPOILER

At når Reza kom inn på slutten, så sa ho, be carful dad, its not him

Akkuratt den skjønte jeg ikke helt, noen som vet det, eller er det det som muligens kommer i en oppfølger!

Endret av The_dark_lord
Skrevet

Tja, syntes styringssystemet var litt rart i begynnelsen jeg også, men ble egentlig veldig fort vant til det. Focus field er jo genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...