Gå til innhold

Seasonic s12 430W(komplett helgetilbud)erfaringer?


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaringer med sea sonic s12 430w som er et av weekend tilbudene til komplett denne helgen.

 

Er den verd mellomlegget i forhold til en rimlig 400W ATX 2.0 fortron source psu?

skille er prisen tilsvarnde frakt . Fortron source+frakt = sea sonic på tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg er fristet til å bestille en Seasonic 430 watter selv siden det var så billig denne helgen.

Disse strømforsyningene har gjort det veldig bra i test hos SilentPcReview og er vel den mest stillegående de har testet noen gang.

 

In summary, the S12-430 is the quietest fan-cooled PSU we have tested to date, by a small margin. It is also quite powerful enough for most systems, and very efficient.
Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Den er veldig stille. Helt utrolig forskjell i forhold til min gamle Enermax Whisper 350 W (som er midt på treet i støy). S12 ga også et klart bedre kvalitetsinntrykk.

 

Ellers har jeg et ganske beskjedent oppsett:

 

Antec 3000B med 12 cm vifte på laveste hastighet

A64 2800+, undervoltet til 1,4 V, standard kjøler temperaturstyrt av hovedkortet

PowerColor X800GTO AGP med Zalman VF700-Cu, vifte på 5 V

Samsung P120S 250 GB

 

Det som støyer klart mest er harddisken som søker. S12en er ikke hørbar over det lave suset av de andre viftene.

 

Med mitt nåværende system er den kraftig overdimensjonert. Den holder til omtrent alt, de mest vanlige unntakene er to strømkrevende skjermkort (7900 GT SLI og oppover) eller veldig mange disker.

 

Dette er en veldig lav pris på en veldig god PSU. Løp og kjøp!

 

Men DFI-hovedkort og Seasonic S12 er kjent for å ikke fungere sammen i mange tilfeller, så unngå den kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Men DFI-hovedkort og Seasonic S12 er kjent for å ikke fungere sammen i mange tilfeller, så unngå den kombinasjonen.

6010099[/snapback]

 

Ja, det er nettopp det. Hvis jeg kjøper den så er det stor sannsynlighet for at den ikke vil fungere med mitt hovedkort. Spørs om jeg ikke hopper over det tilbudet her, så får jeg bare leve med støyen fra hiperen min :hm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
hmm godt eg har en 4pins->pci-e overgang liggende. For merklig nokk blir ikke 430Watten levert med pcie kontakt.

6008741[/snapback]

hvorfor blir den ikke det?

 

hva må jeg gjøre for og få det til og fungere med et pcie kort?

6012614[/snapback]

 

Det er ikke verre enn å bruke en overgang. Det følger med stort sett alle pci-e kort med pci-e kontakt ;)

Lenke til kommentar
hmm godt eg har en 4pins->pci-e overgang liggende. For merklig nokk blir ikke 430Watten levert med pcie kontakt.

6008741[/snapback]

hvorfor blir den ikke det?

 

hva må jeg gjøre for og få det til og fungere med et pcie kort?

6012614[/snapback]

 

Det er ikke verre enn å bruke en overgang. Det følger med stort sett alle pci-e kort med pci-e kontakt ;)

6012623[/snapback]

ok, det var godt og vite

 

da bestiller jeg en sånn jeg :)

Lenke til kommentar
Da blir du nødt til å poste hvordan den fungerer også! Jeg har lyst på samme selv også, men de sliter med dfi-hovedkort, pluss at den blir litt i overkant svak for systemet mitt :(

6012890[/snapback]

Svak, hva mener du? Ser ingenting i siggen din som tyder på det.

6012921[/snapback]

 

Nei, det er mulig det går greit. Bare gutta på dfi-street som hyper opp strømforbruket litt? Husk at når pcen er maks overklokka, så trekker den mye mer strøm enn stock da. Det er veldig merkbart på viftestøyen med hiperen :yes:

Lenke til kommentar
Kanskje en av de nye OCZ psu'ene er noe for deg sablabra?

 

DFI og OCZ har hvertfall vært veldig gode venner tidligere.  :)

6012968[/snapback]

 

Der er sikkert veldig fine psuer de, men de koster også da :p . 1300kr for 600w versjonen synes jeg er i overkant mye... Noen som vet støynivået på de da? :)

 

EDIT: OCZ PowerStream 520W skal også være veldig bra, men jeg finner ingen som selger den lenger... Også må dere huske at jeg vil bytte psu på grunn av støynivå, hiperen er nemlig fin på alle andre områder :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Nei, det er mulig det går greit. Bare gutta på dfi-street som hyper opp strømforbruket litt? Husk at når pcen er maks overklokka, så trekker den mye mer strøm enn stock da. Det er veldig merkbart på viftestøyen med hiperen :yes:

6012943[/snapback]

Uten overklokk ville jeg anslå 240-250 W for systemet ditt (full last). Selv med overvolting og overklokking kan det umulig bli mer enn 50-60 W til.

 

Men med komponenter som er presset til nær grensen er det ekstra viktig at PSU er dønn stabil, så det er nok lurt å ha en PSU som bare "cruiser" og ikke jobber nær maks. Så jeg kan ha forståelse for at du ønsker enda kraftigere, selv om jeg er rimelig sikker på at det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Den er dyr ja. Ville nok ventet på noen reviews før jeg hadde kjøpt den.

OCZ selv oppgir ingen tall på støynivå. De sier bare at den er stille selv under høy load og det kan jo bety mye.

 

Kept ultra-cool with a large 120mm fan, the GameXStream remains virtually silent and supremely cool even at peak loads.
Lenke til kommentar
Nei, det er mulig det går greit. Bare gutta på dfi-street som hyper opp strømforbruket litt? Husk at når pcen er maks overklokka, så trekker den mye mer strøm enn stock da. Det er veldig merkbart på viftestøyen med hiperen :yes:

6012943[/snapback]

Uten overklokk ville jeg anslå 240-250 W for systemet ditt (full last). Selv med overvolting og overklokking kan det umulig bli mer enn 50-60 W til.

 

Men med komponenter som er presset til nær grensen er det ekstra viktig at PSU er dønn stabil, så det er nok lurt å ha en PSU som bare "cruiser" og ikke jobber nær maks. Så jeg kan ha forståelse for at du ønsker enda kraftigere, selv om jeg er rimelig sikker på at det ikke er nødvendig.

6013019[/snapback]

 

Etter de testene jeg har lest så er railene stabile helt opp til full load :) . Det største problemet er vel at det er stor sannsynlighet for at pcen ikke vil starte med den strømforsyningen... Men, om det ikke funker, så kan jeg helt sikkert få solgt den til en kamerat da :p

 

EDIT: Morten K: Hadde vært morsomt å se en test fra silentpcreview, de slakter alt de kan høre :p

 

EDIT2: Men, når det er sagt så koster jo mist 500w bare 750kr da, kanskje det er bedre alternativ?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Forresten, grunnen til at Hiperen din støyer er sikkert ikke bare at den belastes, det kan være like så mye at den trekker inn oppvarmet luft. (Det er jo ganske selvfølgelig at kaldere luft betyr at vifta kan spinne saktere og fremdeles kjøle effektivt, men det er mange som ikke tenker på det.)

 

Med så mye varme ville det utvilsomt hjelpe å investere i Antec P180 (evt. annet kabinett med separat kanal for PSU). Eller du kan kanskje modde friskluftinntak for PSU selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...