thinkdifferent Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Heisann! I mine år her på jord har jeg funnet ut at jeg savner en ftp server hjemme. En server som jeg kan komme i kontakt med hele verden rundt. Er dette mulig med ei standard ADSL linje (1500/300)? Veit at linja ikke er den raskeste, men tenker i hovedsak på småprogrammer og diverse dokumenter.... Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere? Vennlig hilsen Truls.
ilpostino Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 det går fint det... bare dask opp en ftp-server så er du igang...
|FSK| Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Om du ikke vil sitte med en enorm lag selv, vil jeg kanskje anbefale å ikke gi bort noen brukere til ftp-serveren din, men kun ha den til personlig bruk ;-)
thinkdifferent Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 Skal ha den til personlig bruk, ja.. Og muligens en venn eller to, men skjønner at det kommer til å gå litt tregt. Men, kan noen enkelt forklare hvordan jeg setter opp en ftp server, som jeg får tak i på f. eks. skolens internettlinje? Har ikke så mye erfaring med slikt...
namla Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Last ned Cesar FTP, enkel og grei. + at du må åpne porter i router og evt andre brannmurer.
thinkdifferent Skrevet 29. april 2006 Forfatter Skrevet 29. april 2006 Nei, helt vanlig pc.. AMD Sempron 2800+ 512mb Veritech minne (PC3200) 80GB Maxtor HDD (7200rpm) 6800LE grafikkort DFI Lanparty UT s. 754. OS: XP, men har tilgang på 2000, og kan få tilgang på Server 03 men det må jeg lære:P
Crewer Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Vet ikke om du har tenkt noe over det, men du får ikke akkurat noe særlig fart på 300 ut.. Greit om du skal ha tekstdokumenter, men er det snakk om filer på flere mb ville jeg nok hostet filer hos en leverandør. Ikke nødvendigvis snakk om webhotell, men kanskje bare ftp plass, med en url fra leverandøren sin side.
dib Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 bruk dyndns.org dynamisk om du ikke har hast ip! bruk en hvilken som helst FTP server software.. bruker selv serv-u
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå