Gå til innhold

2.1 (jack) på TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hos en venn, og prøver å fikse et 2.1 høytalersett i TV'n hans. Disse høytalerene har en jackplugg (grønn) men TV'n hans har ikke sånn plugg (til headset etc). Han har to slots for scart (adapter med tre scart-kabler). Er det en måte å ordne dette på? Må man ha en konverter eller noe? Koster dette mye?

Lars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis du har en slik, så har du lydutganger på phono-plugger. Hvis du da i tillegg bruker en slik (dersom linken ikke virker: Søk på varenummer 38-1619 hos clasohlson.no), så skulle du kunne koble til høyttalerne. Dette burde finnes i alle butikker som fører elektriske artikler. Jeg betalte for øvrig ca. halvparten av prisen til Komplett, for min SCART-overgang på Expert/Elkjøp for en tid tilbake.

Vegard

Skrevet (endret)

Takk for svar :)

Har altså to sånne kontakter bak:scart-buchsen.jpg

og sånne: Scart-RCA.JPG.

Og høytalerene har bare en grønn jack-plugg (som altså ikke passer i scartkontakten bak på TV). Kan jeg bruke en av de som dere har vis meg?

Edit: Han har en sånn, og fikk kobla til høtalerne i xbox 360. Lyden fungerer når han spiller/ser på film på xboxen, men ikke vanlig TV.. Går dette? :)

Endret av Lar5
Skrevet (endret)

sånn ja :) takker..

Edit: Hva heter den? Link? :)

Funker på X-box, men vi må naturligvis bruke høytalervolum-bryteren for å justere volum.

Det som hadde vært best var om bare de "nye" høytalerene kunne erstatte TV høytalerene. Er dette mulig?

Endret av Lar5
Skrevet (endret)

Fikk ikke til å lage noen direktelink til den kabelen, men du kan prøve med å gå inn på: http://www.clasohlson.no/

Å deretter søke på dette vare nummeret: 38-1619

Edit: Navnet på den er "To RCA-hannkontakter til 3,5 mm stereoplugg"

Endret av Nvidia
Skrevet
Er ikkje Dantax han har vel? Står ein Dantax 1 meter frå meg no.

6011134[/snapback]

Er det ja :)

Har sett på hele, og det er ingen jack-utgang til headphones etc... Men det er som sagt to scart

scart-buchsen.jpg

bakpå..

Skrevet

Joda, men du får ikke brukt fjernkontrollen til tven for å styre lyden da. Men det går fint å koble høyttalerne på SCART

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...