tommy_89 Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) Hei. Har et Thomson Speedtouch 510i modem som jeg i dag bruker til Online ADSL, bestiller Nextgentel ADSL i løpet av helgen. Tenkte jeg skulle bruke Thomson Speedtouch 510i modemet til Nextgentel også, lar det seg gjøre? har et par spørsmål: - Hva bruker Nextgentel som VPI/VCI (samme som telenor?) - Brukernavn og passord, gir Nextgentel ut det? (mener å ha lest noe om kundenummer minus 1000?) - Bruker de PPPoE eller PPPoA? Endret 28. april 2006 av tommy_89
kvase Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Thomson Speedtouch 510i http://www.ngtforum.net/viewforum.php?f=5&...2c84ea2baeebdde
South_Bridge Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Hei. Har et Thomson Speedtouch 510i modem som jeg i dag bruker til Online ADSL, bestiller Nextgentel ADSL i løpet av helgen. Tenkte jeg skulle bruke Thomson Speedtouch 510i modemet til Nextgentel også, lar det seg gjøre? har et par spørsmål: - Hva bruker Nextgentel som VPI/VCI (samme som telenor?) - Brukernavn og passord, gir Nextgentel ut det? (mener å ha lest noe om kundenummer minus 1000?) - Bruker de PPPoE eller PPPoA? 6004494[/snapback] Har selv NGT(frelst ) og de leverte meg et Thomson Speedtouch modem. Har en del forwarda på det, og det funker fett. www.portforward.com var dit jeg gikk for å konfigge min ruter. Vil også si at Nextgentel gir ikke ut passord(for å logge seg på hver jævla gang du skal online, brenn telenor, brenn), men for å konfigge ruteren kan du gå til kundesidene deres og logge på der(med et brukernavn ) og derifra kan du logge på speedtouchen... veldig enkelt.
geirthr Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 - Hva bruker Nextgentel som VPI/VCI (samme som telenor?)- Brukernavn og passord, gir Nextgentel ut det? (mener å ha lest noe om kundenummer minus 1000?) - Bruker de PPPoE eller PPPoA? VPI/VCI: 1 - 32 Brukernavn = P+(Kundenummer-10 000) (f.eks P227458) Passord er det samme som aktiveringsapssord som stod i ett av de første brenvene man får fra NGT PPPoE eller PPPoA: Dettte er forksjellig fra kunde til kunde da de driver å flytter fra PPPoA til PPPoE, så du må bare prøve deg frem eller ringe kunderservice og høre.
MartinGM Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Mitt nye speedtouch 585 er satt opp med fire forskjellige oppkoblinger: PPoA, VPI/PCI 0.100 PPoA, VPI/PCI 1.32 PPoA, VPI/PCI 8.35 PPoE, VPI/PCI 1.33 Så jeg tørr vedde på at en av de der skal fungere for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå