Gå til innhold

Netcom er nede


Anbefalte innlegg

Jeg er en av mange som ble tvangsflyttet av chess. Og jeg syns det er bedritent! Jeg er ikke i tvil. Jeg skal bytte abbn. rett rundt hjørnet! Etter det som har skjedd den siste tiden, syns jeg Chess har gått fra å være en super grunderbedrift til møkk. Kanskje litt usaklig, men er frustrert. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok er det kjipt hvis du går glipp av en utrolig viktig samtale når slikt skjer. Men for de fleste av oss er det vel neppe noe problem å være uten telefon en time i året?

6002980[/snapback]

 

Må si meg enig der. Skjønner for bedriftskundene at det er irriterende og uheldig at de mister nettet, men for oss vanlig brukere må vi da kunne klare oss uten mobil noen timer i året.

 

Mobilen er en fantastik "dings", men en må passe seg for mobilavhengighet :)

Lenke til kommentar

Til Netcom: Hva er det som er problemet med serveren(e) (for jeg håper det er flere av dem, selv om jeg nå begynner å tvile ;-) som slutter å fungere litt for ofte?

 

Vil tro både Telenor og Teletopia har problemer med både en og flere servere av og til, men det gir ikke "nedetid for kundene", fordi dem har flere servere som tar over hvis noe skjer.

 

Jeg håper det er en god ting å redesigne nettet og server oppsettet slik det er idag, for det som skjer er veldig pinlig for dere.

 

 

 

Jeg synes konkurranse er en god ting, så jeg vurderer mer og mer å bytte til Teletopia sitt nett, og heller roame i den tiden da jeg er utenfor dekningen (bor sentralt i Oslo), for det er litt for dumt at det bare finnes to fysiske nett som dekker hele Norge.

 

Men for å vise at det trengs mer konkurranse, så er det en god ting å velge det tredje nettet, for de som har muligheten.

 

 

Hva synes dere andre?

 

 

amobil: Hva med å lage en vote på hvem som skal bytte operatør? Og hvor mange av deres lesere som har Netcom, Telenor og Teletopia.

 

Vote oversikt en gang i måneden for å se hvordan statistikken endrer seg over tid.

Lenke til kommentar

Jeg har TalkMore (altså NetCom som operatør) fordi det er jo veldig sjelden det skjer noe, og jeg tar heller "sjansen" enn å måtte betale mer hos Telenor.

 

Hovedsaken til at det bare er to nett i Norge i dag er jo fordi det er så voldsomt dyrt å bygge ut i dette landet her med alle fjellene osv...

Lenke til kommentar
Greit nok er det kjipt hvis du går glipp av en utrolig viktig samtale når slikt skjer. Men for de fleste av oss er det vel neppe noe problem å være uten telefon en time i året?

6002980[/snapback]

 

Må si meg enig der. Skjønner for bedriftskundene at det er irriterende og uheldig at de mister nettet, men for oss vanlig brukere må vi da kunne klare oss uten mobil noen timer i året.

 

Mobilen er en fantastik "dings", men en må passe seg for mobilavhengighet :)

6003955[/snapback]

Mange har i dag kun en telefon, nemlig mobiltelefon. Derfor er de avhengig av at den fungerer, og det er vi stort sett vant til at den gjør! (Leste en sak på VG-nett nå om en som mistet en budrunde pga NetCom!) Når den ikke gjør det, får mange antydninger til abstinenser. Noe som egentlig ikke er rart, men veldig forståelig. Man bør kunne forvente at nettene fungerer hele tiden, og at operatørene har backupløsninger som kan hindre slike ting som skjedde i dag.

NetCom hadde jo som kjent en veldig lignende sak i fjor sommer, der de fleste var uten nett i to døgn! Da lovet de dyrt og hellig at dette ikke skulle skje igjen. Det gjorde det!

 

Derfor er det ikke noe rart at selskapet nå for pepper, det er vel fortjent!

Endret av pologutt
Lenke til kommentar

Ja, mange har bare en telefon. Poenget mitt var at før så hadde folk bare en telefon da også, fasttelefon, men de satt ikke rundt den bare for å være tilgjengelig 24 timer i døgnet heller? Og du nevner det selv, at når mobiltelefonen ikke virker så får folk antydninger til abstinenser. Det sier vel selv det meste. Det er uheldig for han som mistet leiligheten pga telefonen, men du kan høre med en leverandør og be de gi deg en SLA avtale som garanterer deg 100% oppetid.

 

Jeg blir bare spent å se hvis det skal ha seg slik at Telenor opplever problemer, hvor mye oppstyr det blir da.

Lenke til kommentar
kjipern det, vurderer å bytte til Telenor, har ikke så ofte problemer som NetCom :/

6002637[/snapback]

 

Så ofte problemer? Er 2 dager på ett år noe å lage så stor ståhei over? Greit at det skaper problemer for norsk næringsliv osv, men syns virkelig ikke NetCom fortjener alt jeg har lest i dag. De gjør så godt de kan og er ikke immune mot feil. Kun 2 dager på ett år syns jeg er bra gjort!

 

Greit nok er det kjipt hvis du går glipp av en utrolig viktig samtale når slikt skjer. Men for de fleste av oss er det vel neppe noe problem å være uten telefon en time i året?

6002980[/snapback]

 

Nei, det samme tenker jeg. Hvis det er så viktig kan du da bruke en automat til å avslutte samtalen.

Lenke til kommentar

Fikk telefon fra netcom tidligere i uka der de lovte halv pris på sms og ringing. Jeg ble litt provosert da det virker nesten som at de vil "tjene penger på tapet" (at folk ringer mye for å spare mest mulig penger). Ironisk nok er det faktisk mange som gjør nettopp det.

Selvfølgelig er det viktig å utbedre skaden, men jeg mener er feil måte å gjøre det på.

 

Hvilken annen kompensasjon burde/kunne vi som kunder fått?

Lenke til kommentar
Hvilken annen kompensasjon burde/kunne vi som kunder fått?

6052101[/snapback]

Jeg mener at Netcom skulle senket hver regning med f. eks. 50 kroner. Jeg, som har NoExtras og benytter Netcoms nett, ble skadelidende av problemene de hadde. Men får jeg noe erstatning? Nope, for jeg bruker ikke Netcom eller Chess.

Lenke til kommentar
Vel, Talkmore sine kunder får halv pris i helga... så dette går nok på hva småoperatørene har lyst til å gi. De fleste velger vel å ta rabatten fra NetCom selv framfor å gi den videre til sine kunder!

 

-snubbel

6052424[/snapback]

 

 

Er det kun Talkmore som gir rabatten videre (utenom Netcom så klart)?

Hva med Chess og de andre?

 

Det syntes jeg er dårlig. Dette burde jo komme kundene til gode. Jeg tok som en selvfølge at alle fikk dette jeg...

Lenke til kommentar

Dette ble diskutert i fjor sommer, da NetCom hadde nedetid. De ga samme type rabatt den gangen, men småoperatørene gjorde det ikke. Årsaken er at det ville koste småoperatørene mye penger å legge til rabatten - i rent administrative kostnader. Der NetCom enkelt kan gi alle kunder rabatt med et par tastetrykk, må småoperatørene inn på hver enkelt kunde og endre faktureringen. Det var vel Mobyson som beskrev dette best, ved å vise til at kostnadene ved å legge inn rabatt til hver kunde ble så høye at de i så fall måtte øke ringeprisene mer enn det rabatten ville utgjøre.

 

Men jeg tipper at hvis man ringer til sin operatør og krever rabatten godskrevet, så vil man få det. Chess-kundene fikk vel dette i fjor - men kun de som ringte og maste.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Dette ble diskutert i fjor sommer, da NetCom hadde nedetid. De ga samme type rabatt den gangen, men småoperatørene gjorde det ikke. Årsaken er at det ville koste småoperatørene mye penger å legge til rabatten - i rent administrative kostnader. Der NetCom enkelt kan gi alle kunder rabatt med et par tastetrykk, må småoperatørene inn på hver enkelt kunde og endre faktureringen. Det var vel Mobyson som beskrev dette best, ved å vise til at kostnadene ved å legge inn rabatt til hver kunde ble så høye at de i så fall måtte øke ringeprisene mer enn det rabatten ville utgjøre.

 

Men jeg tipper at hvis man ringer til sin operatør og krever rabatten godskrevet, så vil man få det. Chess-kundene fikk vel dette i fjor - men kun de som ringte og maste.

 

-snubbel

6081956[/snapback]

TalkMore har gitt det begge gangene... ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...