Yostone Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 I forbindelse med problemer med en dvd brenner, søkte jeg på noen sider, og en annen med samme brenner som meg ble tipset om å oppdatere IDE chipsettet. Det gjelder en Toshiba ODD-DVD SD-R6252 DVD+RW. Hva betyr dette?
Falcon_ Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Du kan jo prøve å oppdatere driveren til chipsettet på hovedkortet, for der ligger det en ide-driver. Må være det han mener.
KickF Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 (endret) Det kan være 2 ting som hjelper ... 1. oppdatere IDE-chipset driver som er på Hovedkortet i datamakinen din. 2. oppdatere Firmwaren i DVD brenneren din. Vist du ønsker hjelp med å finne desse driverene / firmware så opplys hvilken maskin evt. hovedkort maskinen din har. ( Går nesten ut fra at du har ein HP Invent Bærbar PC ) Ellers kan det også være lurt å opplyse oss om hvilken problemer som du har med brenneren ... det er ikkje sikkert det er relatert til drivere etc. ... det kan også være problemer med dårlig media som resulterer at plata du forsøker å brenne ikkje funker. Endret 26. april 2006 av KickF
Yostone Skrevet 26. april 2006 Forfatter Skrevet 26. april 2006 (endret) Hvor finner jeg oppdateringen, og hvordan gjør jeg det... jeg har en HP Pavillion... jeg husker ikke resten... Jeg har prøvd med to forskjellige dvd merker... Jeg får beskjed om å sette inn en blank plate. Dette er dvd+r plater. Dersom jeg prøver med dvd-r plater får jeg beskjed om at platen har feil format. Endret 26. april 2006 av Yostone
KickF Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Vist det er riktig at du har ein "SD-R6252 DVD+RW" brenner på laptopen så kan du hente ein firmware oppgradering til denne her : http://h18007.www1.hp.com/support/files/hp...load/22185.html For oppdatering av chipset driver på hovedkortet til den bærbare pcen så må du opplyse om fult modellnr. på HPèn din ... For å være sikker på at du har denne SD-R6252 DVD+RW brenneren så gå inn i windows utforsker å høgreklikk på brenner ikonet å velg egenskaper , deretter klikker du på "maskinvare" da skal det modellnamnet stemme med det som du har opplyst ... vist det ikkje stemmer MÅ DU IKKJE KJØR PROGRAMET som er på den linken ... dette kan i verste fall øydelegge heile brennaren din.
enl Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Hvis PC'en har et Intel-brikkesett, går du på intels hjemmesider og laster ned chipsetdrivere. Tilsvarende for via og nVidia-chipset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå