Gå til innhold

Benq-Siemens EF81 og SIM-kort fra Tele2


Anbefalte innlegg

Jeg fikk den herlige EF81 i går, men har desverre noe problemer.

 

Bruker jeg SIM-kortet fra Tele2, så går det en kort tid før jeg får beskjed om å sette inn SIM-kort. Kan bruke telefonen normalt i fra tre sekunder til tre minutter, så kommer beskjeden.

SIM-kortet fungerer fint i andre mobiler.

Jeg har hittil bare forsøkt med mitt forrige SIM-kort ("begrenset bruk", sidet kortet er fra min forrige leverandør), men har hittill ikke opplevd feilmeldinger der.

Med Tele2-kortet driver mobilen å slår seg av iblant også, hvis jeg får lov til å leke i noen minutter. (Har også opplevd dette én gang med mitt forrige SIM-kort).

 

Mobilen er ikke operatørlåst.

 

Når jeg ser på mitt gamle Chess-kort og mitt nye Tele2-kort, så er det en snodig forskjell; på baksiden av selve data-chipen på Tele2-kortet er det ikke hard plastikk, som på Chess-kortet. Det er bare et tynt plastikklag. Kan det være at kortet ikke blir sittende godt nok i den nye mobilen?

 

Skal prøve å overtale en av kollegaene mine til å prøve sitt SIM-kort over en tid i dag.

 

Hvordan bør jeg gå frem for å få bort dette problemet? Er det mest sannsynlig at det er mobil eller SIM-kort det er noe galt med? Eller begge, bare for å ha det ekstra gøy...?

 

Setter stor pris på alle tanker rundt dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk den herlige EF81 i går, men har desverre noe problemer.

 

Bruker jeg SIM-kortet fra Tele2, så går det en kort tid før jeg får beskjed om å sette inn SIM-kort. Kan bruke telefonen normalt i fra tre sekunder til tre minutter, så kommer beskjeden.

SIM-kortet fungerer fint i andre mobiler.

Jeg har hittil bare forsøkt med mitt forrige SIM-kort ("begrenset bruk", sidet kortet er fra min forrige leverandør), men har hittill ikke opplevd feilmeldinger der.

Med Tele2-kortet driver mobilen å slår seg av iblant også, hvis jeg får lov til å leke i noen minutter. (Har også opplevd dette én gang med mitt forrige SIM-kort).

 

Mobilen er ikke operatørlåst.

 

Når jeg ser på mitt gamle Chess-kort og mitt nye Tele2-kort, så er det en snodig forskjell; på baksiden av selve data-chipen på Tele2-kortet er det ikke hard plastikk, som på Chess-kortet. Det er bare et tynt plastikklag. Kan det være at kortet ikke blir sittende godt nok i den nye mobilen?

 

Skal prøve å overtale en av kollegaene mine til å prøve sitt SIM-kort over en tid i dag.

 

Hvordan bør jeg gå frem for å få bort dette problemet? Er det mest sannsynlig at det er mobil eller SIM-kort det er noe galt med? Eller begge, bare for å ha det ekstra gøy...?

 

Setter stor pris på alle tanker rundt dette

5989459[/snapback]

 

Hei, det høres ut som et sim kort problem. Gå til en mobil forhandler, der dem selger tele2 abb og si at sim kortet ditt har sluttet å funke. Mulig du må betale 100kr, event så må du snakke med tele2 og få dem til å bestille et nytt til deg. Da vil det ta noen dager.

Lenke til kommentar
Jeg fikk den herlige EF81 i går, men har desverre noe problemer.

 

Bruker jeg SIM-kortet fra Tele2, så går det en kort tid før jeg får beskjed om å sette inn SIM-kort. Kan bruke telefonen normalt i fra tre sekunder til tre minutter, så kommer beskjeden.

SIM-kortet fungerer fint i andre mobiler.

Jeg har hittil bare forsøkt med mitt forrige SIM-kort ("begrenset bruk", sidet kortet er fra min forrige leverandør), men har hittill ikke opplevd feilmeldinger der.

Med Tele2-kortet driver mobilen å slår seg av iblant også, hvis jeg får lov til å leke i noen minutter. (Har også opplevd dette én gang med mitt forrige SIM-kort).

 

Mobilen er ikke operatørlåst.

 

Når jeg ser på mitt gamle Chess-kort og mitt nye Tele2-kort, så er det en snodig forskjell; på baksiden av selve data-chipen på Tele2-kortet er det ikke hard plastikk, som på Chess-kortet. Det er bare et tynt plastikklag. Kan det være at kortet ikke blir sittende godt nok i den nye mobilen?

 

Skal prøve å overtale en av kollegaene mine til å prøve sitt SIM-kort over en tid i dag.

 

Hvordan bør jeg gå frem for å få bort dette problemet? Er det mest sannsynlig at det er mobil eller SIM-kort det er noe galt med? Eller begge, bare for å ha det ekstra gøy...?

 

Setter stor pris på alle tanker rundt dette

5989459[/snapback]

 

Om jeg ikke husker feil har det i lengre tid vært problemer med Tele2 SIM-kort og SXG75, som i bunn og grunn er samme telefonen som EF81. Derfor gikk jeg også og lurte på om dette ville ramme EF81, og det ser sånn ut?!

 

- Tele2 sa det var telefonens feil, og sa at det ville bli fikset i en FW-oppgradering. BenQ-Siemens på sin side sa at det var problemer med SIM-kortene til Tele2, og sa de arbeidet med Tele2 for å løse det. Antakelig er dette blitt en deadlock, og ikke blitt løst ennå... :( Men, EF81 blir nok en mer populær telefon enn SXG75 var, så Tele2 eller BenQ-Siemens må vel nesten komme opp med en løsning, det er jo tross alt mange Tele2 kunder rundt om i Norge!

Lenke til kommentar
Hei, det høres ut som et sim kort problem. Gå til en mobil forhandler, der dem selger tele2 abb og si at sim kortet ditt har sluttet å funke. Mulig du må betale 100kr, event så må du snakke med tele2 og få dem til å bestille et nytt til deg. Da vil det ta noen dager.

5989743[/snapback]

 

Jeg ringte Tele2, og ble enig om at det beste jeg kunne gjøre var å reise til Elkjøp og be om nytt SIM-kort der. Kosta meg 100 kr, og kortet ble aktivert etter bare et par timer. Det gikk lenge bra, men nå har jeg plutselig problemer med SIM-kortet igjen...

Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker feil har det i lengre tid vært problemer med Tele2 SIM-kort og SXG75, som i bunn og grunn er samme telefonen som EF81. Derfor gikk jeg også og lurte på om dette ville ramme EF81, og det ser sånn ut?!

 

- Tele2 sa det var telefonens feil, og sa at det ville bli fikset i en FW-oppgradering. BenQ-Siemens på sin side sa at det var problemer med SIM-kortene til Tele2, og sa de arbeidet med Tele2 for å løse det. Antakelig er dette blitt en deadlock, og ikke blitt løst ennå... :( Men, EF81 blir nok en mer populær telefon enn SXG75 var, så Tele2 eller BenQ-Siemens må vel nesten komme opp med en løsning, det er jo tross alt mange Tele2 kunder rundt om i Norge!

5990046[/snapback]

 

Ouch, dette var dårlige nyheter. Og jeg som akkurat bytta leverandør :o(

Nå er jeg i tvil på hva jeg skal gjøre; levere mobilen til rep (evt "rep", om det ikke er noe BS kan gjøre) eller bytte leverandør (igjen...)

Lenke til kommentar
Ouch, dette var dårlige nyheter. Og jeg som akkurat bytta leverandør :o(

Nå er jeg i tvil på hva jeg skal gjøre; levere mobilen til rep (evt "rep", om det ikke er noe BS kan gjøre) eller bytte leverandør (igjen...)

 

Pes litt på Tele2, hør om dette virkelig er fakta, at dette problemet også finnes på EF81, og hvorfor de ikke gjør noe med det. Siden alle andre leverandører ikke har problemer må det jo være Tele2 sine SIM-kort. Få de til å sette igang en undersøkelse av telefonen. Du kan gjerne si at du kjenner flere som skal ha EF81 og har planer om å bytte til Tele2 (jeg), slik at de jo må få på plass en løsning på dette!

Lenke til kommentar
Er det nokon som har vore i kontakt med tele2 om problemet på ef81?

Kan ikkje bruke den meir enn eit par min. så får eg feilmelding. (sett inn sim) Forferdelig kjedelig.

6008951[/snapback]

 

Jeg har ikke Tele2, men synes en av dere som har det bør ta kontakt og pese dem skikkelig. Dette kommer til å bli et utbredt problem, for jeg antar at EF81 vil bli en populær telefon. Jeg har selv planer om å bytte til Tele2, men det er jo ikke noe særlig hvis man ikke kan bruke telefonen ordentlig!! Mail/ring både Tele2 og BenQ-Siemens support i Norge, få dem til å uttale seg og følg opp saken. Skulle gjerne tatt det selv, men kan jo ikke akkurat det da jeg ikke har Tele2-abonnement nå... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...