Gå til innhold

Hva bygger Batterigrap 30D. Trengs dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Store fordeler. Mye bedre grep om kameraet i begge posisjoner.

Bedre batterkapasitet --> 2 standard eller 6 R6 (Bg-E2)

Utløser, tommelknapper og fremre hjul er også innebygd.

Feste for håndstropp i bunn.

Av/På bryter for de ekstra knappene

 

Bygger vel rundt 4-5 cm. Kameraet blir mye større og tyngre enn uten. Men fordelene tatt i betraktning er ikke dette noe problem.

 

Anbefales på det sterkeste!

Endret av SuperSTRING
Lenke til kommentar

Hvor mye veier da batterigrep og 2 batterier?

Problemet er å få det med i en bag. Bruker Lovepro Nova 2, men selv om kjøper Nova 3/Minimag så er denne 15cm dyp,men det blir kanskje snaut dette også. Pro mag er 16,5 dyp, men er 28cm bred og 25,5 høy. Det er noe dritt å dra med seg.

Liker å legge kamera nedi baggen etter hver gang jeg tar bilder å skal gå et stykke.

Lenke til kommentar

Nja, det er ikke klare fordeler med å ha batterigrep ;) Dette vil uten tvil variere fra bruker til bruker utifra bruk.

Jeg ser faktisk flest bakdeler med å ha batterigrep på ett kamera fremfor å ikke ha det. (baserer dette på eget bruk)

 

Kameraet tar betraktelig mer plass, og blir betydelig tyngre. Skal man bruke objektiv som ikke hører til i proffklassen, så ender man opp med ett stort og tungt klumpete kamera som tar mye plass, både i kamerasekken og på skulderen/rundt halsen.

Har man derimot påmontert ett stor og tungt objektiv i proffklassen, så er batterigrepet fint å ha... det gjør kameraet enklere å holde, særlig når man skal ta høydebilder.

 

Selv bruker jeg mitt kamera mest uten batterigrepet. Jeg bruker grepet kun når jeg skal ut på jobber hvor det forventes å ta store mengder med bilder i raskt tempo (f.eks konsert e.l.)... ellers har jeg ikke grepet påmontert. Det er betydelig enklere for meg å å ha med ett kamera + ett ekstra batteri i lomma når man skal ut på en kjapp jobb ;)

Lenke til kommentar
Nja, det er ikke klare fordeler med å ha batterigrep ;) Dette vil uten tvil variere fra bruker til bruker utifra bruk.

Jeg ser faktisk flest bakdeler med å ha batterigrep på ett kamera fremfor å ikke ha det. (baserer dette på eget bruk)

 

Kameraet tar betraktelig mer plass, og blir betydelig tyngre. Skal man bruke objektiv som ikke hører til i proffklassen, så ender man opp med ett stort og tungt klumpete kamera som tar mye plass, både i kamerasekken og på skulderen/rundt halsen.

Har man derimot påmontert ett stor og tungt objektiv i proffklassen, så er batterigrepet fint å ha... det gjør kameraet enklere å holde, særlig når man skal ta høydebilder.

 

Selv bruker jeg mitt kamera mest uten batterigrepet. Jeg bruker grepet kun når jeg skal ut på jobber hvor det forventes å ta store mengder med bilder i raskt tempo (f.eks konsert e.l.)... ellers har jeg ikke grepet påmontert. Det er betydelig enklere for meg å å ha med ett kamera + ett ekstra batteri i lomma når man skal ut på en kjapp jobb ;)

5992840[/snapback]

Det finnes én klar fordel med aa ha batterigrep, og den kan ingen fornekte. Du dobler batteritiden. Det er kjekt, enkelt og greit. Alle andre ting kommer an paa bruk, men akkurat det er en fordel for alle.

Personlig kunne jeg virkelig tenke meg et batterigrep, aller mest for aa ha kontrolljul og avloeser i vertikalposisjon, men ogsaa for litt ekstra vekt og batteritid.

Lenke til kommentar

Fordelen med et batteri grep er jo muligheten til å dobble batteritiden, samt få en noe bedre grep og utløser mulighet i vertikal grep. Man får også muligheten til å bruke AA batterier hvis det skulle være krise.

 

Ulempene er at det bygger relativet mye og jeg synes kamera mitt ble stort, klumpete og tungt.

 

Så min konklusjon var å selge hele grepet, jeg hadde ikke noe bruk for det, jeg liker mitt kamera bedre naturell, jeg tar heller med et ekstra batteri i lomma, og da går det som regel veldig bra.

 

Men smaken er jo som baken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...