morbuz Skrevet 7. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har kjøpt meg nytt HK (MSI K7T 266 Pro2), men når jeg skal boote maskinen henger den seg på "Boot Attempt" (Fra manualen: "-This will set low stack and boot via INT 19h"). Hva kan være galt? Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 8. desember 2001 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2001 Kan legge til at hvis jeg skruer på skjermen står det "CPU Fan isn't running. Shutdown now? Y/N". Dette selv om vifta faktisk kjører... Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 8. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2001 1. Har du plugga vifta i en av det 3-pins fan headerne på hovedkortet? Dette er nødvendig for at hk skal kunne lese viftas RPM. 2. Når maskina henger seg så seint, dvs, den siste prosessen i booten/posten, altså ETTER at alle komponenter som RAM, skjermkort etc. er initialisert er det most likely et eller anna i BIOS som er feil instillt. Gå i BIOS og velg load fail-safe defaults og Autodetect harddrives (husler ikke om det var det det heter i farta, men du skjønner nok hva jeg mener) og prøv igjen. Om det går, du får installert Windows osv. - ta en tur på http://www.msi.com.tw og last ned siste BIOS-versjon til kortet ditt (v3.3) og flash BIOS'en. Lønner seg! I de nyeste BIOS-versjonene til dette kortet kan du bla. skru av den fan-warning saken. Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 8. desember 2001 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2001 Det funka når jeg oppdaterte BIOS, selv om vifta faktisk stod i en 3-pins fan header (den rette t.o.m.) Takker uansett :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå