Gå til innhold

Smarttelefon med godt kamera - umulig kombinasjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ute etter en mobiltelefon med følgende 2 hovedkrav:

- Symbian eller Windows Mobile operativsystem. Trenger nemlig å ha programmer som f.eks. WordReader og PDF-reader, og da trenger man ett av disse operativsystemene, såvidt jeg kan forstå.

- Godt kamera. Er tenkt som en erstatter for digitalkamera eller "vanlig" kamera

 

Jeg synes det er vanskelig å finne noen kandidater som oppfyller begge disse kravene. Jeg har sett på både LG KG920 og Xcute DV80 / DV50 og K800i, men ingen av disse ser ut til å være smarttelefoner.

 

Så i artikkelen i dag at Nokias N73 burde passe meg ganske så bra. :) Men finnes det i det hele tatt noen konkurrenter der ute som tilfredsstiller mine krav? Vet dere evt. om noen som er på vei? Det har nemlig ingen særlig hast å skaffe telefonen.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. :hmm:

 

I Asia er det vel Xcute, Samsung og LG som er "pixelkongene". Nå betyr jo ikke megapixler alt, men det gir jo alliekevel en viss pekepinn. Noen som vet noe om Samsung sine supertelefoner som (visstnok) skal komme til Norge? Husker at de lanserte en hel dunge med telefoner med 5-8 megapixler for ikke lenge siden.. Er det muligheter for at disse er smarttelefoner? Hva med LG? Har de tradisjon for å lage smarttelefoner?

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at dette er tilfelle for "vanlige" kameratelefoner. Ser imidlertid at bl.a. LGs telefon som jeg linket til tidligere og flere av Samsungs nye supertelefoner likner mer på "kamera med mobil" enn "mobil med kamera"; de har blant annet skikkelig linse og optisk zoom... Men det hjelper ikke stort hvis de a) Ikke kommer til Norge og b) Ikke er smarttelefoner.. :hrm:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er ute etter en mobiltelefon med følgende 2 hovedkrav:

- Symbian eller Windows Mobile operativsystem. Trenger nemlig å ha programmer som f.eks. WordReader og PDF-reader, og da trenger man ett av disse operativsystemene, såvidt jeg kan forstå.

- Godt kamera. Er tenkt som en erstatter for digitalkamera eller "vanlig" kamera

 

Jeg synes det er vanskelig å finne noen kandidater som oppfyller begge disse kravene. Jeg har sett på både LG KG920 og Xcute DV80 / DV50 og K800i, men ingen av disse ser ut til å være smarttelefoner.

 

Så i artikkelen i dag at Nokias N73 burde passe meg ganske så bra. :) Men finnes det i det hele tatt noen konkurrenter der ute som tilfredsstiller mine krav? Vet dere evt. om noen som er på vei? Det har nemlig ingen særlig hast å skaffe telefonen.

 

Takk for hjelpen!

5986970[/snapback]

Det finnes ingen mobiler her i dag som kan erstatte det virkelige kameraet. Selv om det begynner å nærme seg med pixler, er optikken for dårlig..

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om N83.

Den har 352 x 416 punkters skjerm, 5 MEGAPIKSLER KAMERA med Carl Zeiss og autofokus. Den har også blits og ett VGA-kamera foran for videosamtaler.

Den har Wi-Fi, 3G og fire GSM-bånd, FM-radio.

Operativsystemet er tredje utgave av Nokias menysystem Series 60.

Jeg er ikke sikker på om kildene er sanne, men på amobil står det "Det er mye som tyder på at bildene av den påståtte oppfølgeren er ekte. Blant annet er Nokias egen logo tydelig på bildene, og lite tyder på at det er Photoshop-arbeid som ligger bak."

Les mer på :

http://www.amobil.no/artikler/rykter_og_sp...nokia_n83/25774

Håper dette hjelper. :thumbup:

Lenke til kommentar
Takker for innspill! :)

 

N83 virker jo helt perfekt, da!!  :dribble: Vi får se hvor lenge jeg klarer å vente.. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe før til høsten uansett. Er også spent på mer info om N73.

6046858[/snapback]

 

Nokias N-Series er jo tunge, men jeg synes noen av dem har bedre ytelse enn dagens PDAer.

f.eks : Bedre Kamera, Man kan se på TV og brukervennligheten er jo mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...