FruNilsen Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Er rimelig grønn på dette her, og trenger litt hjelp! Prøver å sette opp d-link di514 på min Apple Powerbook G4. Får følgende feilmelding når jeg prøver å koble til: Finner ikke PPPoE-tjener. Har gjort følgende: Koblet kabel fra modemets (Allied Telesyn AT-RG634) Lan2 til WAN på routeren. Koblet kabel fra routers Lan1 til maskinen min. Når jeg kobler ethernetkabelen direkte fra modemets Lan2 til maskinen min, funker alt som det skal, men altså ikke når jeg prøver gjennom routeren. Håper noen har tips!!
knotten6 Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Er rimelig grønn på dette her, og trenger litt hjelp! Prøver å sette opp d-link di514 på min Apple Powerbook G4. Får følgende feilmelding når jeg prøver å koble til: Finner ikke PPPoE-tjener. Har gjort følgende: Koblet kabel fra modemets (Allied Telesyn AT-RG634) Lan2 til WAN på routeren. Koblet kabel fra routers Lan1 til maskinen min. Når jeg kobler ethernetkabelen direkte fra modemets Lan2 til maskinen min, funker alt som det skal, men altså ikke når jeg prøver gjennom routeren. Håper noen har tips!! 5980421[/snapback] Har du lagt inn PPPoe PÅ routeren? Om så får du en ipadresse på status?
smiert Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Er rimelig grønn på dette her, og trenger litt hjelp! Prøver å sette opp d-link di514 på min Apple Powerbook G4. Får følgende feilmelding når jeg prøver å koble til: Finner ikke PPPoE-tjener. Har gjort følgende: Koblet kabel fra modemets (Allied Telesyn AT-RG634) Lan2 til WAN på routeren. Koblet kabel fra routers Lan1 til maskinen min. Når jeg kobler ethernetkabelen direkte fra modemets Lan2 til maskinen min, funker alt som det skal, men altså ikke når jeg prøver gjennom routeren. Håper noen har tips!! 5980421[/snapback] Har du lagt inn PPPoe PÅ routeren? Om så får du en ipadresse på status? 6027390[/snapback] Har samme problem! Den trådløse routeren får ikke noen IP adresse fra ADSL-modemet til LOS (Allied Telesyn - AT-RG634). Har prøvd med DHCP både av og på i trådløse ruteren. *edit* har lagt til PPOE i trådløse ruteren, får ikke IP adresse i status :/ Endret 8. mai 2006 av smiert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå