Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett mellom nabo-hus


Anbefalte innlegg

På grunn av mangel på linjekapasitet hos Telenor, kan jeg ikke få ADSL til mitt hus.

Naboene har ADSL, men det er tydeligvis ikke plass til fler i Telenor sin sentral. Ganske utrolig egentlig. Bor rett nord for Gardermoen, rett ved siden av nytt boligfelt med 50 hus......

 

Uansett:

En velvillig nabo (70 meter unna) har sagt seg villig til å dele sin linje med meg, og jeg lurer derfor på hva jeg trenger av utstyr for å sette opp dette på best mulig måte.

 

Vi trenger iallefall 2 eksterne antenner (avstanden er for lang til å bruke vanlig trådløst overføring via routerne)

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

 

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har hørt om flere som har hatt samme problemet som deg. Pga leveringsplikt eller noe i den duren, så har noen bestilt isdn telefon fra Teleno bare for å få ledig kapasitet til huset. Når de har fått det installert har de sagt opp isdn linjen også bestilt adsl, vet ikke om det fungerer men det kan jo være verdt å undersøke :)

Lenke til kommentar
Tror ikke Telenor har leveringsplikt på ISDN lenger.  Bare på analog linje.

5977305[/snapback]

 

Det stemmer, Telenor har bare leveringsplikt på analog telefon, men de er mer villig til å installere ISDN enn ADSL (Spesielt om det er fra andre selskaper).

Lenke til kommentar

To stk Linksys WRT54GL med Hyperwrt firmware vil gjøre susen.

Du kan skru opp effekten til f.eks 80mW og finne en plassering med tilnærmet fri sikt. Du kan sette disse i WDS eller WDS+AP. Dette gir ethernet i begge ender av linken og evt trådløs AP.

 

Får du problemer med svakt signal, kan du se på wlansupply.no for en god antenne du kan sette opp hos deg selv.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
På grunn av mangel på linjekapasitet hos Telenor, kan jeg ikke få ADSL til mitt hus.

Naboene har ADSL, men det er tydeligvis ikke plass til fler i Telenor sin sentral. Ganske utrolig egentlig. Bor rett nord for Gardermoen, rett ved siden av nytt boligfelt med 50 hus......

 

Har du forsøkt å bestille SHDSL? Jeg fikk samme beskjed som deg fra samtlige ISP'er jeg kontaktet (Mimer, Telenor, NGT, Tele2). Så forsøkte jeg å bestille SHDSL fra Mimer, og vipps så sitter jeg på en dønn stabil 2mb SHDSL linje

 

-- Erwing --

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...