Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig i at den perforerte fronten på forrige side så bra ut, men bilde kan jo lyve litt da. men ser bra ut, det skal du ha

 

ellers, gleder meg til du begynner å litt system i sakene på cuben. sikler på kassa selv, men kjøper nok en stacker 830 istede dersom jeg skal bruke såpass med kr på ei kasse. vil påstå at den funker bedre for en gaming maskin da den tar mindre plass og har extreme muligheter for stille luftkjøling

 

og til en server som skal stå stua vekk er cuben for pen/dyr

Lenke til kommentar

Joda 830 er bra den,men dette kabinettet har enormt mye mere plass og er ikke så mye større. Det er bredere men lavere.

Når det gjelder stille luftkjøling er jo dette kabinettet prfekt, du kan jo uten problemer kjøre med 10 stk 120 mm vifter + 2 stk 80 mm .

830 har jo plass for "bare" 9 stk 120 mm og ingen 80 mm

av disse har den 1 i toppen, dette har to.

En bak, dette har 3, dette gir helt klart en bedre flow og dermed bedre kjøling .

Men som sagt 830 er ikke å forakte,jeg hadde vel kjøpt den om ikke dette hadde kommet .

Lenke til kommentar
Så mye bedre ut ;) (Den modden der er vel gjort på 15 min elns?)

6309397[/snapback]

Syns ikke det var så stor forskjell. Fint med plan svart plate også.

6311382[/snapback]

Ikke mye forskjel? det har bla samme farge så den passer inn, det blir _mye_ mer stilrent og den perforerte pronten ble ganske pen ;)

6312289[/snapback]

Jeg har den samme svarte plata til denne viftestyringen. Det er ikke snakk om mye fargeforskjell. Men det er jo greit å sammenligne og se hva man liker best.

Lenke til kommentar

Mist 600w er ikke akkurat stillegående. Har du gjort noe for å bli kvitt viftestøyen i denne? Litt synd om et PSU skal "ødelegge" for en slik fin vannkjølt maskin, som i utgangspunktet burde være meget stillegående. (nei, jeg har ikke orket lese gjennom alle sidene i denne tråden, for å finne ut om du har gjort noe)

Lenke til kommentar
Mist 600w er ikke akkurat stillegående. Har du gjort noe for å bli kvitt viftestøyen i denne? Litt synd om et PSU skal "ødelegge" for en slik fin vannkjølt maskin, som i utgangspunktet burde være meget stillegående. (nei, jeg har ikke orket lese gjennom alle sidene i denne tråden, for å finne ut om du har gjort noe)

6318396[/snapback]

 

Tja jeg vet ikke,men jeg hører ikke min så den er iallefall stille .

Lenke til kommentar
Hmm, disse skruene til hovedkortbrettet var innmari vonde til å skru i.  Dårlige gjenger.

6321012[/snapback]

 

Nåvel, mine gikk rett på plass her var jo tilogmed eget verktøy for å skru dem inn med :)

6321429[/snapback]

 

Samme med mitt Lian Li kabinett :)

 

Det ser bra ut det her. Er det blå kalde katoder du bruker til å lyse opp? Den modden med viftestyringa har jeg gjort selv også, det blir fort mye penere ;) (bortsett fra at jeg fjerna de fæle lysa da :p )

 

Den vannblokka var jo hinsides dyr. Jeg ville heller kjøpt en mcw60 eller maze 4...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Joda 830 er bra den,men dette kabinettet har enormt mye mere plass og er ikke så mye større. Det er bredere men lavere.

Når det gjelder stille luftkjøling er jo dette kabinettet prfekt, du kan jo uten problemer kjøre med  10 stk 120 mm vifter + 2 stk 80 mm .

830 har jo plass for "bare" 9 stk 120 mm og ingen 80 mm

av disse har den 1 i toppen, dette har to.

En bak, dette har 3, dette gir helt klart en bedre flow og dermed bedre kjøling .

Men som sagt 830 er ikke å forakte,jeg hadde vel kjøpt den om ikke dette hadde kommet .

6316603[/snapback]

joda jeg er enig med deg, men grunnen til at jeg velger 830 framfor cuben er nettopp cuben, dvs forma. jeg er på lan stadig vekk, og den formen vil mest sannsynlig bli et problem ;)

 

og det at det ikke er plass til 8cm vifter plager meg ikke, og en 12cm fra eller til når det er så mange tror jeg har minimalt å si, spesielt når volumet på kassa blir noe mindre.

 

tror ikke jeg gidder å bruke alle 9 plassene engang, men det er litt lettere å plasse vifta på en fornuftig plass, ikke at det er likt for cuben da.

 

det jeg mener er at 830 tiltrekker meg mer, både i form og farge

 

men jeg liker det du gjør med din, moro å se mulighetene.

Lenke til kommentar
hehe, må jo få råd til det først da, over 2k for et kabinett er mye synes jeg.

6327149[/snapback]

Ja, og det er bare startprisen. Mitt kabinett har vel kostet meg 4000+ til nå.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan simultanstarte 2 PSU'er. Jeg har montert to strømforsyninger men trenger tips til beste måte å kjøre begge samtidig.

Lenke til kommentar
hehe, må jo få råd til det først da, over 2k for et kabinett er mye synes jeg.

6327149[/snapback]

Ja, og det er bare startprisen. Mitt kabinett har vel kostet meg 4000+ til nå.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan simultanstarte 2 PSU'er. Jeg har montert to strømforsyninger men trenger tips til beste måte å kjøre begge samtidig.

6327290[/snapback]

tror det går å kjøpe en modul som du kobler begge psuene i, så de starter sammtidig når du slår på maskina

Lenke til kommentar
hehe, må jo få råd til det først da, over 2k for et kabinett er mye synes jeg.

6327149[/snapback]

Ja, og det er bare startprisen. Mitt kabinett har vel kostet meg 4000+ til nå.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan simultanstarte 2 PSU'er. Jeg har montert to strømforsyninger men trenger tips til beste måte å kjøre begge samtidig.

6327290[/snapback]

tror det går å kjøpe en modul som du kobler begge psuene i, så de starter sammtidig når du slår på maskina

6334327[/snapback]

 

Ja, det er vel bare en tilbkoblingssak, som kobler jord og grønn ledning fra hovedkort til PSU2, så får både hovedPSUen og PSU2 powerON-signalet, følger blant annet med coolmermaster stacker, sikkert noen webshapper som har en, burde ikke koste mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Grønn ledning nr 4 og den sorte til høyre for den som trengst til dette.

Om du legger kontakten på bordet med ledningene pekende fra deg og festeklipset peker oppover så blir det den grønne ledningen som er nr 4 fra venstre og den sorte som er nr 5 fra venstre, disse kobles da til de amme ledningene på hovedkontakten til den amdre psuèn.

Lenke til kommentar
Mist 600w er ikke akkurat stillegående. Har du gjort noe for å bli kvitt viftestøyen i denne? Litt synd om et PSU skal "ødelegge" for en slik fin vannkjølt maskin, som i utgangspunktet burde være meget stillegående. (nei, jeg har ikke orket lese gjennom alle sidene i denne tråden, for å finne ut om du har gjort noe)

6318396[/snapback]

 

Tja jeg vet ikke,men jeg hører ikke min så den er iallefall stille .

6318899[/snapback]

Hmm.. Det er mulig temperatur-vitekontrollen i din 600w liker seg bedre enn min, siden den på Cube-kabinettet suger inn frisk "kald" luft fra utsiden, men i mitt kabinett suger den ut ferdig oppvarmet luft fra skjermkort og CPU ut av kassa. Kan vel dreie seg om kanskje så mye som 20 grader forskjell i lufttemperatur vil jeg anta?

Kanskje jeg skulle snu poweret mitt 180 grader, "dremle" et hull i toppen av kassa slik at mitt power også får "frisk luft"?? :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm.. Det er mulig temperatur-vitekontrollen i din 600w liker seg bedre enn min, siden den på Cube-kabinettet suger inn frisk "kald" luft fra utsiden, men i mitt kabinett suger den ut ferdig oppvarmet luft fra skjermkort og CPU ut av kassa. Kan vel dreie seg om kanskje så mye som 20 grader forskjell i lufttemperatur vil jeg anta? 

Kanskje jeg skulle snu poweret mitt 180 grader, "dremle" et hull i toppen av kassa slik at mitt power også får "frisk luft"??  :thumbup:

6344367[/snapback]

 

20c forskjell er det neppe, men det utgjør en ganske stor forskjell. Spesielt for meg som blåser varm luft fra radiatoren rett inn i kabinettet :p . Da er det viktig med god luftgjennomstrømning. Min Mist 500w er fortsatt veldig stillegående, men jeg kan høre litt viftesus på load, men absolutt ikke irriterende i det hele tatt(i motsetning til min gamle hiper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...