Gå til innhold

Kjøp av spille pc(amd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser veldig bra ut dette! Jeg har selv amd 3700+ og det er en av de beste prosessorene jeg noen gang har prøvd. Den skal vistnok være veldig overklokkingsvillig, og holder seg utrolig kjølig. Etter 5+ timer med bf2 holdt den 36-37 grader med standardkjøler ifølge MSI corecenter (uklokket). Elsker den!

 

Grafikkortet ser også bra ut, selvom jeg aldrig har prøvd club3d, men det er sikkert konge.

 

Ser ut som en maskin som kommer til å gi mye spilleglede!

Lenke til kommentar

Bare så du vet det så vil oppsettet du satt opp komme på endel mer enn 10000kr.

Som du ser ifølge av Prisguide at alle de billigste stedene vil det komme på ca.10800, og Netshop som har alle varene -HK, hvid du da legger til HK kommer det nesten på 13000kr.

Dette er med mindre du skal hente fra alle de billigste stedene.

Her er et opppsett fra netshop som bare stiger litt over buskjettet.

 

Mvh meg :thumbup:

Lenke til kommentar

3700+ er en veldig god prosessor for alle untatt de forhatte DC horene.

kjører min på 3ghz på 1.475v med ca 40-42c etter noen timer BF2.

dette er med ett 7800GTX som står rett under prosessorkjøleren min CNPS 9500 LED og suger all den varme lufta igjennom kobberbladene sine. altså LANGT ifra optimal kjølings evne :) vifta står faktisk slik at den suger luften som ligger over skjermkortet så CPUen er rimelig kald med tanke på luftstrøm etc..

 

grafikkortet er også veldig bra.. ca like bra som mitt. +/- siden jeg har sånn top versjon.

Lenke til kommentar
Bare så du vet det så vil oppsettet du satt opp komme på endel mer enn 10000kr.

Som du ser ifølge av Prisguide at alle de billigste stedene vil det komme på ca.10800, og Netshop som har alle varene -HK, hvid du da legger til HK kommer det nesten på 13000kr.

Dette er med mindre du skal hente fra alle de billigste stedene.

Her er et opppsett fra netshop som bare stiger litt over buskjettet.

 

Mvh meg  :thumbup:

5949447[/snapback]

 

å? når ble 11500 til 13000?

 

uansett har du rett i at det blir over budgettet men det har han sikkert tenkt på.

Lenke til kommentar
Bare så du vet det så vil oppsettet du satt opp komme på endel mer enn 10000kr.

Som du ser ifølge av Prisguide at alle de billigste stedene vil det komme på ca.10800, og Netshop som har alle varene -HK, hvid du da legger til HK kommer det nesten på 13000kr.

Dette er med mindre du skal hente fra alle de billigste stedene.

Her er et opppsett fra netshop som bare stiger litt over buskjettet.

 

Mvh meg  :thumbup:

5949447[/snapback]

 

å? når ble 11500 til 13000?

 

uansett har du rett i at det blir over budgettet men det har han sikkert tenkt på.

5949475[/snapback]

 

11500+ hk= ca.12400 :p

Det var HELT rask regning jeg gjorde :p

Lenke til kommentar
Forhatte DC horer? :tease:

 

Jeg ville vurdert en Dual Core cpu om jeg var deg..Men bare vurdert..

5949576[/snapback]

I dag er det ikke så mye poeng med dobbelkjerneprosessor til spilling, siden det er få spill som støtter det. Husk at programvaren må være spesiallaget for å utnytte det.

Edit: husk også at mange har problem med at spill klikker med dobbelkjerne, så det ender med at mange må slå det av.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Hei

 

en venn av meg har lyst til og kjøpe spille pc for konfirmasjons pengene sine han har tak på 10000kr han trenger ikke tastatur og mus men har lyst på ny skjerm.

har satt opp et oppsett men tenkte jeg skulle få noens andre meninger

 

Oppsett.

5949271[/snapback]

 

Vær obs på at 3700+ prossesoren til kr. 1671 er uten kjøler. Med kjøler er den kr. 1791.

 

Legg til 400-500 kroner i frakt hvis det handles fra mange butikker. Pyton skal ha 240-250 kroner i frakt for kabinett og PSU i oppsettet sist jeg sjekket.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Hei

 

en venn av meg har lyst til og kjøpe spille pc for konfirmasjons pengene sine han har tak på 10000kr han trenger ikke tastatur og mus men har lyst på ny skjerm.

har satt opp et oppsett men tenkte jeg skulle få noens andre meninger

 

Oppsett.

5949271[/snapback]

 

Vær obs på at 3700+ prossesoren til kr. 1671 er uten kjøler. Med kjøler er den kr. 1791.

 

Legg til 400-500 kroner i frakt hvis det handles fra mange butikker. Pyton skal ha 240-250 kroner i frakt for kabinett og PSU i oppsettet sist jeg sjekket.

 

Ha en fin dag.

5949753[/snapback]

Det er ofte det lønner seg å kjøpe fra få butikker, fordi det du sparer på varene går ofte bort i frakt. Fraktprisene er også ulik fra butikk til butikk merkelig nok.
Lenke til kommentar
Bare så du vet det så vil oppsettet du satt opp komme på endel mer enn 10000kr.

Som du ser ifølge av Prisguide at alle de billigste stedene vil det komme på ca.10800, og Netshop som har alle varene -HK, hvid du da legger til HK kommer det nesten på 13000kr.

Dette er med mindre du skal hente fra alle de billigste stedene.

Her er et opppsett fra netshop som bare stiger litt over buskjettet.

 

Mvh meg  :thumbup:

5949447[/snapback]

tenkte jeg selfølgelig ikke over :blush:

 

Forhatte DC horer? :tease:

 

Jeg ville vurdert en Dual Core cpu om jeg var deg..Men bare vurdert..

5949576[/snapback]

Dual core er mer framtids rettet men med et budsjett på 10000kr blir det litt dyrt og som efikkan sier er det ikke mange spille som støtter det enda

 

har tenkt litt og "modifisert" oppsettet nyeste opsett. men hvor stor psu trenger man til dette tenker watt

 

trenger han egentlig 2g med RAM merker han forskjell på 1g og 2?

tenkte litt på disse

Endret av T homas
Lenke til kommentar
Hvilke skjermkort i 1500kr klassen kan dere anbefale?? tenkte litt på dette

hva mener dere om Ram holder det med 1g?

 

edit: er dette en bra nok psu? PSU

5950910[/snapback]

ehhh... den så veldig plastikk ut og jeg fant ingen spec på den. stod bare at den hadde 2 SATA tilkoblinger, noe jeg ser som lite.

Det så heller ikke ut som den har PCieX kontakt noe DU trenger og 24 pin + 4 pin til HK.

Jeg skal finne en ordentlig til deg jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...