Gå til innhold

Apple MacBook Pro - Worth it?


edge

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser på en Apple MacBook Pro, med 2ghz Core duo, X1600 og 1gb minne.

 

Alt i alt kommer dette på ~46000 femtiøringer.

 

Er dette verdt det? Får jo en tilsvarende maskin(sett med unntak fra OS) til sikkert 3000 kr mindre. Er Mac verdt de pengene?

 

 

Bruksområder er forøvrig noen spill(BF2, WoW, CS:S etc), som jeg tror skal gå bra, noe filmredigering, surfing, musikkavspilling etc.

 

Kommer til å måtte frakte den litt rundt og, og det ser ikke ut til å være noe problem.

 

 

Innspill? Er den verdt det? Eventuelt hvorfor/hvorfor ikke?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kjøpte MacBook Pro rett før påske, må si eg blei så skuffa at eg leverte den tilbake.

Maskinen ser bra ut og føles bra men...

Maskinen min hadde noe problemer med skjermkorte så eg måtte restarte maskinen når den kom ut av hvilemodus. Men det største probleme var at maskinen blei så varm at eg ikke kunne ha den på fange når den var koblet til strøm. Faktisk så brant eg meg når eg la handa oppe ved F-tastene. Har hørst at dette probleme er blitt bedre på ein ny revisjon av maskinen. kjøper du så se etter at du får ein av dei nye versjonene. Har aldri hatt mac før og kan ikke sei eg blei mac frelst etter dette.

Men eg var sikker bare uheldige med mitt eksemplar.. typisk :(

 

Erfaringer med MIN maskin

 

+god ytelse

+ser bra ut

+virker som kvalitets vare

+ok batterikapasitet

+god skjerm

+bra webcamera

+Lys i tastature

 

-Problemer med skjermkort(min vertfall)

-Blir alt for varm

-dyr i forhold til vanlig pc

-Savna xp...(fekk aldri prøvd bootcamp)

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar

Nå kan man jo kjøre Windows på den da. Også Linux skal visst fungere nå...

 

Men ja, 23.000 er etter min mening ekstremt mye for en PC. Selv har jeg en vanlig Centrino-maskin med ATI X700 128 MB som jeg betalte 9500 kroner for i fjor, og som jeg føler takler det meste (dog Oblivion hakker en del). Sammenlignet med den synes jeg MacBook Pro blir vannvittig dyrt selv med det flotte operativsystemet og designet til Apple.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Du får mer for pengene ved kjøp av en windows bærbar.

 

Du kommer også til å føle stor savn for windows hvis du kjøper mac, siden operativsystemet på mac er helt annerledes.

 

Min tips: Det er ikke verdt det

5943807[/snapback]

 

 

*Hosteharkespy*

 

Har brukt alle windowsversjoner som har vært tilgjengelig siden 3.11, og må si at er det noe jeg _____IKKE____ har gjort etter jeg switcha så er det å SAVNE windows. Tror kanskje at du bør reformulere det du sa til noe lignende; "Du vil muligens behøve litt tid for å gjøre deg kjent med OS X, men det er sannsynligvis verdt det, da dette er et overlegent operativsystem på de fleste områder"... :-)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Npr man kan få forsempel en Asus A6Ja med nesten idenstiske specs til 10'000,- mindre så skal man være veldig forelska i designet og OS'et for at det skal være verdt det..  teknisk sett er det ikke verdt det i mine øyne.

5946554[/snapback]

 

10000,- kr?!

 

Hvor?

 

|mEg|

Lenke til kommentar
Npr man kan få forsempel en Asus A6Ja med nesten idenstiske specs til 10'000,- mindre så skal man være veldig forelska i designet og OS'et for at det skal være verdt det..  teknisk sett er det ikke verdt det i mine øyne.

5946554[/snapback]

 

10000,- kr?!

 

Hvor?

 

|mEg|

5948442[/snapback]

 

10.000kr mindre alså ca 13.000 :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at dersom du har såpass nettvett og generell sunn fornuft at du kan bruke en windowsmaskin uten å få den neddynget av adware og virus, er det liten grunn til å bytte til mac. Hvis du er lei windows, prøv heller en (gratis) linux-distribusjon (fks Ubuntu). Mac har stilig design, både på hardwaren og på operativsystemet sitt, men det er (imho) ikke verdt 10.000 kr.

 

Går du likevel for en MacBook Pro; vent noen måneder. Dagens maskiner har vært plaget med pipelyder fra skjerm og hovedkort, og problemet har såvidt jeg vet ikke blitt rettet opp enda.

Lenke til kommentar

Jeg eide en Mac i 5 måneder og solgte den for et par uker siden. Selve hardware så bra ut, men operativsystemet (OSX) på en Mac kan være like treig, problematisk, frustrerende og irreterende som hvilken som helst annen operativ system.

 

Mange nye Mac brukere som har kommet rett fra Windows, bruker ikke de inkluderte programmene i Mac, så det som gjøre OSX så spesielt forsvinner mellom fingrene særdeles fort.

 

Min tips til deg "Edge" er å ikke sløse dine penger på en overhyppet Mac og istedenfor kjøpe en knall god vanlig bærbar for 15000 kr!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...