Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3891Kb/s med Telenor Basis(1500Kb/s)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har forundret meg i en lang stund nå. Men tester stadig nettfarten min på itavisen.no og hardware no, og får nesten hel like resultater hver gang.

Har en helt håpløs router - Topcom - en altfor billig en dumt nok, som jeg tror må være "problemet". Har i tillegg utrolig ustabilt nettverk som hakker av gårde i IE og andre programmer nettopp på grunn av at routern er så billig tror jeg...

Tester jeg kun med Telenor-modemet mitt tilkoblet direkte til maskinen uten router, får jeg rundt 1500kb/s.

Det er som sagt ikke hele tiden det er slik. Men har opplevd dette for 4 gangen nå.

Søren så ustabil router, men pokker så rask den er når jeg først laster ned noe!!

Opplastingshastigheten ligger på 405kb/s. (skal være egentlig 300kb/s)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også Telenor Basic, 1500. Men får av og til rundt 4000:D

Har ikke "klaget" på det. I starten trodde jeg at det var som en kompensasjon fordi at de rotet til hustelefonen min og kludret til med ip-telefonen. Jeg får enten 1500-1600, ELLER 3900-4100... ca... (Har bare testet på speedometerene til hw.no/itavisen.

Mvh JO

Skrevet

Hmmmmm... raskere hastighet enn man betaler for hos telenor? :hmm: tror jeg ville holdt kjeft og bare vært glad. Jeg vil tro det er Telenor som gjort en "feil" ved oppkoblingen deres. Kanskje en feilkobling i sentralen eller noe.

Skrevet

Det kan skyldes at det er få abbonenter på din sentral. Det er iallefall ikke noe "feil" med oppkoblingen din som andre påpeker. Når flere husstander kobler seg på, vil hastigheten gå nedover.

Skrevet (endret)

hehe. Jeg klager ikke nei! :)

Jeg ringte telenor angående om det kunne være noe problemer med linjen, når jeg ennå ikke forstod at det var antagelig routern som gjorde ting ustabilt.

De fortalte meg å teste linjefarten min, og jeg ble jo forbauset når jeg satt i servicetelefonen, og plutselig fungere det meste rask og politelig.

De har allerede fått vite det av meg uansett under den telf. Og de brydde seg ikke mere om det tydligvis...

- Altså ikke routern min det er noe med nei :) Det var kjekt å høre ;)

Bytter routern denne uken, så fungerer alt greit!

Oppdateringer fra Norton har aldri gått så fort som idag faktisk! :D

Endret av nollie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...