Gå til innhold

SLI Connector problem.


iMAD

Anbefalte innlegg

Har 2x POV 7800GTX SLI, men det er noe som ikke stemmer helt. Når Windows starter dukker det opp en boble nederst i høyre som sier følgende:

 

"GPU's are not connected by a SLI connector"

 

Har sjekket SLI connectoren, og ja den er på plass som den skal mener jeg.

 

 

Skjønner ingenting :(

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm snu den... de går vel begge veier.

Hvis du har Asus HK har du snudd den lille chippen på hovedkorte til dual cards?

Ligg inn siste driver på nytt i tillegg.

5941832[/snapback]

 

Joda har Asus HK og den lille chippen er snudd :yes:

 

har aldri prøvd å snu sli connectoren, skal jaggu meg prøve det i dag.

Lenke til kommentar

Hva slags SLI HK fra Asus har du? Selv har jeg Asus A8N SLI Premium og 2x Asus Geforce 7800GTX kort.

Men greia er at jeg får rimelig "jurky" spillopplevelse med SLI enabled. Får dog drøye 12000 i 3Dmark 05.

Hadde vært interessant å se hva din erfaring med SLI er, og om du får samme problem som jeg har.

Kjedelig å ha to dyre skjermkort når det går bedre med bare et av dem.

Lenke til kommentar

Ja stemmer, jeg har plugget i den ekstra strømkontakten selvfølgelig. Sjekket alt opp og ned, gått på weben og sjekka om det er noe jeg kan ha oversett, og så langt som jeg vet så har jeg ikke det. Eneste som gjenstår er å teste å reinstallere windows, eventuelt også prøve windows xp 64bits (har AMD Athlon 64 4000+).

 

For meg så virker det rett og slett som om jeg har et IO problem eller noe i den gata.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

vel her er da min maskin:

 

Asus P5ND2-SLI Deluxe nForce4 SLI Intel Edition

Intel Pentium 4 650 Prescott 3.4GHz EM64T

A-DATA 4x512Mb 2048Mb

2x Point of View GeForce 7800GTX 256Mb

 

fikk ca 12000 i 3dmark 05 jeg også. Har hørt at prosessoren min kan fungere som en "flaskehals" men, er ikke sikker da.

 

må si at jeg har ikke merket noe store forskjell på spill når jeg fikk SLI. Er det lønnsomt med SLI i det hele tatt?

 

btw: fant ut at SLI connector feilmeldingen kommer bare av og til. rart det da.

Endret av Scientist
Lenke til kommentar

Går faktisk dårligere med SLI enn singel GPU for min del. Totalt waste of money så langt synes jeg. :p

Hørt om andre igjen som ikke har noe problemer med SLI, hva og hvordan de får til det er meg en stor gåte må jeg si.

 

(Og selvfølgelig har jeg aktivert SLI i BIOS. :))

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

Tydligvis en liten detalje jeg kan ha funnet på å overse og det er PSU.

Det jeg har nå er et 550W PSU, men det trenger nødvendigvis ikke være kraftig nok til å drive SLI.

Tok en titt på SLI Zone som tydligvis er en nVidia drevet site, her sto det at det man skal se etter er om 12v output'en greier å levere 30 ampere.

Mitt PSU leverer 22A på 12v (264W). Når man da tenker på at hvert GF 7800GTX kort trekker 130W, så blir det 260W alene. I tillegg så trekker CPU'en strøm på samme 12v output som skjerkortene gjør, noe som vil si at det PSU'et jeg nå har blir _alt_ for pinglete. (Er ikke helt sikker på hvor mye strøm en AMD Athlon 64 4000+ trekker men..)

 

Så nå har jeg rett og slett bestilt meg et Fortron Source Epsilon 700W fra Komplett.

Kan være mulig at dette ikke hjelper noe på problemet mitt, men mest sannsynlig så vil det nok gjøre det.

Husker på mitt gamle system med et GF FX 5800 skjermkort hvor jeg hadde glemt å koble til den ekstra strømkontakten på kortet, jeg fikk fyret spillet... men det hakket og gikk alt annet enn bra. Det minner meg faktisk litt om problemet jeg opplever med SLi konfig'en min jeg har nå. Greia var i hvertfall at grafikk-kortet jobbet som det skal da jeg fikk plugget i power ledningen. (selvsagt :p)

Om det skulle være et bomskudd, så bruker jeg bare det gamle PSU'et i serveren min som trenger et nytt PSU anyways. :)

 

Skal gi tilbakemelding om det blir bedre når jeg har fått montert det nye power supply'et.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått inn dette nye poweret mitt, og her ble det faktisk bedre. Nå har jeg ihvertfall nok av power.

Uansett så må jeg innrømme at SLI tar en "shitload" mer av power enn hva jeg har forestilt meg.

Dette nye poweret får jaggu jobbet hva det er godt for med sine 700Watts. Ser også at poweret jeg har fått meg et "sertifisert" for SLI med 7900GTX og 7800GTX 512. Selv har jeg 7800GTX 256

Lenke til kommentar

Det ble bedre, og jeg fikk en følelse av at fps'en i spillene ble mye mer gjevn og stabil enn hva det var tidligere. Uansett så tror jeg nok at jeg trenger å få reinstallert windows her... mulig det er hva som skal til for at den siste biten blir bra nok og at jeg får en "true SLI preformance".

 

Kort og godt, var ikke helt løsningen på problemet.. men det ble da bedre om ikke annet. :)

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne siden, her gikk det opp en aha opplevelse for min del i hvertfall.

Alle spill jeg har som støtter SLi går som ei kule etter at jeg satt HTL i BIOS til 5x i stede for auto eller standard.

Jeg for min del har A8N SLI (8/8 PCI-e i SLI) kortet, så hvis man i tillegg har 32 utgaven av et HK (16/16 PCI-e i SLI) i stede for 16, så er det elementært at du har satt PCI-E kanalene dine til 16/16 siden det ved en feil på enkelte kort default står som 8/8 på 32 kort. Og siden den ene PCI-e porten går på North Bridge delen av chipset'et og den andre på South Bridge så vil SLI bli dårligere enn singel GPU.

Vanlige 16 (som f.eks. A8N SLI) har PCI-e kanalen utelukkende på North Bridge og derfor får den ikke denne flaskehalsen som 32 kortene gjør.

 

Som sagt, så gikk mine spill med støtte for SLi veldig bra nå, men bortsett fra BF2 som tuller og rører litt enda i SLI mode. (ARGH)

Uansett, ta en titt på linken angående HK testingen der.

 

Må si jeg har lært en del angående SLI hovedkort etter at jeg selv fikk 2 GPU'er. Sikkert lett å sette opp for mange, men for min del så måtte jeg teste og lese meg fram til alt, og først nå har jeg fått mitt SLI system til å jobbe optimalt. Og nå har jeg hatt mine to 7800GTX kort i drøye 2 måneder alt. :p

Var på langt nær så enkelt å sette opp som da jeg hadde gode gamle 3Dfx sine Voodoo2 kort i SLI. :!:

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

står på det i bios, hjelper meg ikke i det, hele og det store uansett!

 

trur jeg kommer til å kjøpe meg ati eller 7900 kort istede, får ikke SLI til å fungere uansett.

 

 

kan jo være PSU, men er litt rart vist det er det, mener det står at den er SLI ready :S

 

er på 580W :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...