Gå til innhold

Problem med FPS drop


Anbefalte innlegg

Hei!

 

På min Bærbare Pc (Ja, jeg vet Stasjonær er bdre egnet) har jeg lenge spillt spill som WoW. Men det siste året har jeg hatt diverse problemer. I lang tid har jeg fått grafikk feil: Grafikk som "forsvinner" (blir "hull i bakken"), "streker" som går over skjærmen osv. Dette skjer i flere spill, som regel begynner det etter ca 1/2 times spilling og forverrer seg kontinuerlig.

 

Det værtse problemet er i midlertid FPS drops: Jeg ligger stabilt på 20-35 FPS i WoW, og det er helt greit for meg. Men noen ganger, som feks hver 1/2 dropper FPS'en min ned. Det skjer ofte at den i løpet av et minutt går fra 20-15, 15-10, 10-5-1. Etter et par minutter med lav FPS (ikke spillbart) fyker den opp på gammelt nivå de fleste gangene. Men det hender også at den "setter seg fast" der nede, og det ENESTE jeg kan gjøre er å restarte Pc'en min.

 

Jeg har hatt disse problemene spesielt i WoW og Empire Earth 2

 

Utprøvde forslag til løsning

 

- Defragmentere

- Rydde op på hardisken, slik at jeg har mist 5GB til enhver tid ledig

- Instalere nye drivere: Instalerte Omega Drivere, siden ATI sine ikke virker

- Sette ned grafikk instillinger

 

Ingen av de over virker. Jeg vurderer nå å reisntalere Windows/ bruke Backup på Pc'en.

 

Maskinvare

 

Tundra 1557

Pentium M

Ati Radeon Mobility 9700 128 MG

1024 MG ram

80 5200 rpm harddisk

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er at det kan være et problem med varmen. Er det kun i WOW du opplever dette problemet?

 

Du kan alltids prøve å formatere og bruke nyeste catalyst driverne, er verdt et forsøk. Personlig har jeg sluttet å bruke Omega driverne da disse ga dårligere resultater hos meg.

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Varmeproblem pleier å komme etter hvert som støv samler seg opp. Kanskje du bør åpne opp laptoppen og se om det er for mye støv inni der (festet til vifter osv).

 

Et stort helvete med datamaskiner er at det ALLTID kommer støv (lite om man bruker vannkjøling). Støv fester seg til kjøleribber og vifter. Det er støvet på kjøleribbene som gjør at ribbene ikke klarer å kvitte seg med varmen like effektivt som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...