Gå til innhold

Tippekonkurranse for VM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og noen venner har laget en tippekonkurranse til VM (ja, det finnes bare ett VM, fotball VM).

I tippekonkurransen skal man tippe rett lag på rett plass både i gruppespill og i finaler. Det er forskjellige poeng for rett plass i gruppene og rett plass i finalene.

Det jeg lurer på er om noen har tips til et enkelt vertøy for å sette opp dette systemet, og da helst kunne presentere oppdatert poengsum for hver enkelt deltaker utover VM. Vi snakker her om ca 20-30 deltakere.

Jeg har tenkt litt på Excel-ark, men det ble fort "litt" stort og uoversiktelig.

Noen som har tips?

Moderator: Dersom dere mener dette er feilpostet, feel free to move it!

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke EXCEL ved å bruke foldene under;) da får du alt i en fil fordelt på mange ark. Da kan du ha vær enkelt deltaker på hver sin side, gruppene og resultater på en side, osv: ;) Ellers så veit jeg ikke om noe lett no...

Skrevet
Du kan bruke EXCEL ved å bruke foldene under;) da får du alt i en fil fordelt på mange ark. Da kan du ha vær enkelt deltaker på hver sin side, gruppene og resultater på en side, osv: ;) Ellers så veit jeg ikke om noe lett no...

6113125[/snapback]

Hvordan henter man informasjon fra en excel-fane til en annen?

Skrevet
=Arknavn!cellereferanse

6121479[/snapback]

Lettere forklart ;):

Du skriver = i cella og trykker på fanen, og igjen på den cellen som den skal referere til ;)

Skrevet

Om det er lettere er jo en smakssak. Ulempen med den varianten du nevner er at folk ofte glemmer å avslutte med Enter og heller forsøker å klikke seg tilbake til arket de startet å skrive inn referansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...