Spielhaug Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg og noen venner har laget en tippekonkurranse til VM (ja, det finnes bare ett VM, fotball VM). I tippekonkurransen skal man tippe rett lag på rett plass både i gruppespill og i finaler. Det er forskjellige poeng for rett plass i gruppene og rett plass i finalene. Det jeg lurer på er om noen har tips til et enkelt vertøy for å sette opp dette systemet, og da helst kunne presentere oppdatert poengsum for hver enkelt deltaker utover VM. Vi snakker her om ca 20-30 deltakere. Jeg har tenkt litt på Excel-ark, men det ble fort "litt" stort og uoversiktelig. Noen som har tips? Moderator: Dersom dere mener dette er feilpostet, feel free to move it!
Zar09 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Du kan bruke EXCEL ved å bruke foldene under;) da får du alt i en fil fordelt på mange ark. Da kan du ha vær enkelt deltaker på hver sin side, gruppene og resultater på en side, osv: Ellers så veit jeg ikke om noe lett no...
Goscinny Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Du kan bruke EXCEL ved å bruke foldene under;) da får du alt i en fil fordelt på mange ark. Da kan du ha vær enkelt deltaker på hver sin side, gruppene og resultater på en side, osv: Ellers så veit jeg ikke om noe lett no... 6113125[/snapback] Hvordan henter man informasjon fra en excel-fane til en annen?
Zar09 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 =Arknavn!cellereferanse 6121479[/snapback] Lettere forklart : Du skriver = i cella og trykker på fanen, og igjen på den cellen som den skal referere til
kjeklulf Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Om det er lettere er jo en smakssak. Ulempen med den varianten du nevner er at folk ofte glemmer å avslutte med Enter og heller forsøker å klikke seg tilbake til arket de startet å skrive inn referansen.
Goscinny Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hehe. Nærmere forklaring var ikke nødvendig. Den første går nok raskest, dersom man ikke har veldig lange arknavn, osv. Goscinny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå